W1900: Energisnåla tvättmaskiner med proffsegenskaper

Mieles nya tvättmaskinserie W1900 har en ny större frontlucka och klarar enkelt att svälja hela sju kg tvätt. Dessutom är tvättmaskinerna i serien de enda på marknaden som uppfyller kraven för energiklass A även med halvfull trumma (3,5 kg). Med den nya serien tar många egenskaper som tidigare var förbehållna proffsmaskinerna plats även i hemtvättmaskinerna.

Mieles nydesignade tvättmaskinsserie W 1900 har en kapacitet på upp till sju kilo tvätt. Normalt tvättar man dock inte så mycket, men den stora volymen ger bättre utrymme för det som ska tvättas, vilket betyder bättre textilvård. Det innebär förstås också att man kan tvätta exempelvis stora täcken utan problem.

I likhet med andra modeller är också W1900-serien utrustad med Mieles unika skon­trumma, vars bikakeformade yta skyddar tvätten från slitage under tvätten.

Ett brett urval av tvättprogram gör det möjligt att få bästa tvättresultat för alla olika typer av tvätt, liksom specialprogrammen ”Express 20” och ”Intensiv Plus”. W1900 är också försedd med en ”Extra tyst”-funktion med mycket låg ljudnivå.

Bland övriga finesser kan nämnas AutoClean, som vid varje tvätt rengör tvättmedels­facket från alla tvättmedelsrester med hjälp av en impulsspolning. Facket har dess­utom en speciellt glatt ytbehandling som förhindrar tvättmedlet från att fastna.

Tvättmaskinerna i W1900-serien är mycket energieffektiva. Med full tvättrumma drar de 20 procent mindre elenergi än vad som krävs för energiklass A. W1900 klarar även med halvfull trumma – 3,5 kilo – kraven för energiklass A.

-----------------

Bo-Göran Danielsson, marknadschef, tel 08-562 295 11, mobil 070-790 09 50, bg.danielsson@miele.se

Miele AB, Box 1397, Industrivägen 20, 171 27 Solna.

Telefon: 08-562 29 000, hemsida: www.miele.se  E-post: info@miele.se

Bilder finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/miele

Miele är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern med drygt 16 600 anställda i 36 länder. 2009/2010 omsatte Mielekoncernen 2,83 miljarder euro. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik.

”Immer Besser”, fritt översatt ”Alltid bättre”, speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre.

Mer information om Miele finns på www.miele.se och www.miele.de

• bo-göran danielsson
  • w1900