Pressmeddelande -

Draytek och MigraX AB lanserar Vigor2925L/Ln 4G-routern på den svenska marknaden

Draytek och MigraX lanserar Vigor2925L/Ln avancerad 4G-router på den svenska marknaden - en fortsatt utveckling av Vigor2925-serien med inbyggt 4G-modem. Vigor2925 är den första 4G-routern som är speciellt framtagen för små och medelstora företag och som fortfarande erbjuder Ethernet-anslutning och stöd för extra 4G USB-modem.

Vigor2925L/Ln erbjuder förutom avancerad 4G-uppkoppling även andra avancerade funktioner som små och medelstora företag kan behöva idag. Enheten har stöd för upp till 50 PPTP/IPsec/L2TP VPN-tunnlar för anslutning antingen LAN2LAN eller Teleworker2LAN, 25 SSL VPN-tunnlar, avancerad objektsbaserad brandvägg, lastbalansering mellan olika WAN, 5 separata VLAN med mera, med mera.

-Detta är en viktigt vidareutveckling av Vigor2925-serien som vi har sålt under ett flertal år, säger Lasse Larsson, VD på MigraX AB. Genom att bygga in modemet i en redan välutrustad router för företag, får routern en mycket säkrare 4G-koppling.

Förutom 4G-anlutningen har routern även stöd för två Ethernet WAN-portar som extra 4G USB-modem. Mellan dessa förbindelser kan man köra lastbalansering, fail-over eller aktivering på tröskelbelastning. För att inte överutnyttja 4G-förbindelsen kan man lägga på en bandbredsbudget så man alltid vet hur mycket bandbredd man förbrukar.

En viktigt del av Vigor2925 är förmågan att hantera Voice over IP förbindelser. Vigor2925 har automatisk Quality of Service för SIP inbyggt . Routern kan hantera SIP-paket automatiskt, dessutom prioriteras trafiken över all annan trafik. Detta gäller 4G såväl som Ethernet-förbindelserna.

Vigor2925L-serien passar in i restauranger, butiker och andra företag där Internet garanterat måste vara igång hela tiden för att betalningar ska kunna skötas. Med dagens kortsystem är 4G-backup eller lastbalansering ett måste så att man alltid kan göra en kortbetalning.

Vigor2925-serien finns tillgänglig för omedelbar leverans från några av MigraX återförsäljare.

Rekommenderade priser

Vigor2925L: 3795 kr plus moms.

Vigor2925Ln: 3995 kr plus moms.