Svenskar håller sina nyårslöften bättre än norrmän!

På nyårsafton står tusentals människor världen över med champagneglaset i högsta hugg och ger sina nyårslöften inför det nya året.
Det vanligaste nyårslöftet är att man lovar att man ska börja träna och även leva ett hälsosammare liv. Att hålla sina nyårslöften verkar däremot inte helt enkelt att fullfölja. En tidigare internationell forskning visar på att enbart 12% av våra nyårslöften blir till verklighet och att en femtedel redan brutit sina nyårslöften efter bara en vecka.

Kunderna på Miinto.se visar nu motsatsen!
Kunderna på Miinto.se visar sig ha hållit sina nyårslöften om träning och har i år blivit hälsosammare. I en jämförelse av vilka jeansstorlekar kunderna på Miinto.se handlade i januari 2013 jämfört med januari i år, visar det sig att kunderna i år handlar jeans i mindre storlekar!
Beställningarna på jeans i mindre storlekar har ökat med 19% samtidigt som beställningarna på större storlekar har minskat med 45%.

”Detta är ett tecken som klart tyder på att svenskar blivit allt mer tränings och hälsomedvetna.” kommenterar Co Founder Mike Radoor, Miinto.se.

På listan med de populäraste jeansen i små storlekar toppar jeansmärket Miss Me strax följt av de svenska varumärkena Tiger of Sweden och Dr. Denim. På listan med de mest sålda jeansen i större storlekar toppar varumärkena Please och Masai.

Vårt grannland Norge verkar däremot inte ha hållit sina nyårslöften lika bra som oss svenskar. På Miinto.no visar sig försäljningen av mindre storlekar ha minskat med 63% jämfört med föregående år.

”Att svenskar skulle vara smalare än norrmän var inget jag visste sen tidigare. Ett land visade sig fullfölja sina nyårslöften bäst och vår undersökning visar tydligt att Sverige är årets vinnare. Det är möjligt att detta bara är en tillfällighet samtidigt som att det ska bli intressant att följa upp på. Kanske är det så att Sverige är ett mer hälsosamt land än Norge.avslutar Co Founder Mike Radoor, Miinto.se

• norge
  • nyårslöfte 2013