Sveriges bästa UF-lärare från Mikael Elias Göteborg

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 15:11 CEST

I samband med SM i UF-företagande tilldelades Wafaa Folkesson, lärare på Mikael Elias Gymnasium i Göteborg, det prestigefulla priset Årets UF-lärare. Det var en klart tagen Wafaa som till publikens jubel fick ta emot pris på scenen på Stockholmsmässan i Älvsjö under den avslutande galamiddagen den 27 maj.

Prisutdelare Cecilia Nykvist, VD på Ung Företagsamhet och Kenneth Bengtsson, styrelseordförande för Ung Företagsamhet, var prisutdelare och passade på att lyfta UF-lärarnas viktiga arbete. Runt om i Sverige arbetar idag tusentals UF-lärare och Wafaa är nu utsedd till Sveiges bästa med motiveringen:

“En lärare som pushar utan curl, arbetar ämnesintegrerat och ställer högra krav men samtidigt sprider glädje och engagemang till sina UF- elever. Det här är en gedigen genomtänkt lärargärning. “

Vi är självklart oerhört stolta och glada över att ha så fantastiska lärare hos oss.

Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Teknikprogrammet. För dig som vill vidare. Mycket vidare. www.mikaelelias.se

Kommentarer (0)