Framtidssamtal på Mila med Karl-Petter Bergvall

Under temat "Kraftsamling" arrangerar Mila i samarbete med LRF Skåne ett antal seminarier inom olika områden. Lördagen 7 februari medverkar TV-kändisen Karl-Petter Bergvall i ett framtidssamtal på Mila.

Karl-Petter Bergvall, känd från Bonde söker fru och Let´s dance, arbetar idag med LRFs framtidssamtal. På Mila medverkar han i seminariet "Framtidssamtal - ett stöd för dig som vill ta tag i dina möjligheter och påverka din framtid".
   Fackmässan Mila, 4-7 februari, är mötesplatsen för södra Sveriges lantbrukare. Seminariet Framtidssamtal vänder sig främst till de lantbrukare som funderar över hur framtiden kommer att se ut. Förändringar inom jordbrukspolitiken påverkar både lantbrukaren och företagandet. Ingen vet hur framtiden ser ut, men säkert är att förutsättningarna förändras och nya möjligheter öppnar sig.
   Framtidssamtalet belyser vilka olika möjligheter som finns för varje företagare inom lantbruket och vad man bör tänka på för att lyckas.

Mila - fackmässan som är den naturliga mötesplatsen för lant- och skogsbrukare i södra Sverige. På Mila får lantbrukaren överblick - och samtidigt en möjlighet att tränga på djupet. Här utbyts erfarenheter med kollegor och utställare informerar om det senaste inom sitt område. Bedömningar, tävlingar och föredrag gör mötesplatsen inspirerande och trevlig. På Mila finns produkter, tjänster och nyheter inom djurhållning, hästnäring, växtodling, anpassat skogsbruk, affärsutveckling, energi och miljö.

Mer information Mila arrangeras av Sydexpo i samarbete med LRF Skåne, NAB och Skånesemin.
Projektledare Lotta Fransén, l.fransen@sydexpo.se, 040-690 85 58
Pressansvarig Catarina Schlager, c.schlager@sydexpo.se, 040-690 85 25