Gå på snigeljakt med Snigel Effekt från Neudorff

Gå på snigeljakt med Snigel Effekt från Neudorff

Så snart temperaturen ligger stadigt på omkring 4 plusgrader sätter det igång en febril men oönskad aktivitet i jorden, en aktivitet som snart blir ett riktigt gissel för såväl hobbyodlare som professionella odlare – mördarsniglarna ligger i startgroparna. Snigel Effekt från Neudorff bekämpar sniglarna effektivt och är godkänd för ekologisk odling av den internationella organisationen EcoCert.

Snigel Effekt från Neudorff är ett naturligt bekämpningsmedel mot sniglar, godkänt av EcoCert för användning i ekologisk odling. När snigeln äter Snigel Effekt granulatet känner den sig mätt och drar sig tillbaka och dör av uttorkning, en fördel eftersom döda sniglar i trädgården drar till sig ytterligare sniglar.

Vid torr väderlek kan Snigel Effekt med fördel vattnas lite, eftersom sniglarna föredrar mjuk och fuktig föda. Har du inga sniglar i trädgården, så bryts järnfosfatet ner naturligt efter ett par månader och omvandlas till näring för trädgårdens växter.

Så gå på tidig snigeljakt i trädgården, det lönar sig. En enda snigel kan lägga omkring 400 ägg under en säsong.

Se filmen om Snigel Effekt här

Läs mer om Snigel Effekt här

Neudorff är världsledande när det gäller naturliga produkter för en levande trädgård. Företaget fokuserar på hobbyodlarens behov i första hand. Med ekologi och hållbarhetstanken ständigt närvarande, producerar det anrika familjeföretaget allt från naturligt gödsel till bekämpningsmedel mot myror.

Miljöcenter i Malmö AB bedriver tillverkning och handel med produkter för hus, hem och trädgård. Vi använder vår samlade kunskap för att tillhandahålla produkter med överlägsen kvalitet, säkerhet och omtanke om miljön till krävande kunder i utvalda segment.
Miljöcenter marknadsför varumärkena GreenLineSilverlineBerglund och Neudorff.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50