Mota bort ovälkomna gnagare med högfrekvent ljud

Mota bort ovälkomna gnagare med högfrekvent ljud

Möss och råttor uppskattas troligen inte av någon annan än husets katt. Traditionellt utrotas de oönskade gästerna med gift eller fällor, bekämpningsmetoder som kan leda till ytterligare bekymmer i form av döda djur i mellanväggarna eller barn och husdjur som får i sig gift eller fastnar i slagfällor. Använd istället Silverline Mus- och Råttfritt, som med beprövad teknik skickar gnagarna på porten utan att döda dem.

Mus- och Råttfritt 50 sänder ut ett ultrafrekvent ljud som stör djurens normala beteenden. Det egna huset blir inte längre den trevliga boplats det var tänkt och djuren söker sig till nya platser. Den diskreta avskräckaren placeras direkt i vägguttaget, men finns också som batteridriven variant för utrymmen utan el.
– Många drar sig för att använda gift och fällor idag, konstaterar Thomas Mårtensson, produktchef för Silverline.  Man vill ta hänsyn till omgivningen, till exempel barnen och de egna husdjuren. Dessutom riskerar man dålig lukt när möss och råttor ligger döda i svåråtkomliga utrymmen efter att ha lagt ut gift.

För svårare angrepp finns Mus- och Råttfritt 200-80. Även denna kraftigare avskräckare placeras i vägguttaget och kombinerar ultraljud med elektromagnetiska impulser. Ultraljudet täcker en öppen yta på upp till 80 kvm. Ljudet skapar en ogästvänlig miljö för djuren eftersom det stör deras normala beteenden. De kompletterande elektromagnetiska impulserna går genom det belastade elnätet och syftar till att gnagarna ska undvika att använda kabeldragningarna som springvägar. Impulserna stör inte tv och datorer och är liksom övriga avskräckare helt ofarliga för barn, hundar, katter och fåglar.

Gå in på www.silverline.se för att hitta närmaste återförsäljare av Silverlines avskräckare.
Rekommenderade cirkapriser:
Mus- och Råttfritt 50, för placering i vägguttag: 375 kr inkl moms
Mus- och Råttfritt 50, batteridriven: 595 kr inkl moms
Mus- och Råttfritt 200-80, för placering i vägguttag: 650 kr inkl moms

Fakta om möss och råttor:
Mössen trivs bland människor, särskilt där det finns tillgång på mat – det vill säga i köket. En mus kan ta sig in genom 6 millimeter stora hål och håller gärna till i väggar, på vindar och under golv.
Råttan blir upp till 28 centimeter, svansen borträknad, och har utmärkt hörsel och luktsinne. Den sociala brunråttan finns i hela landet och i tätorterna kan den enkelt ta sig in via avloppssystemet då den också är en god simmare. Råttor är allätare och lever tillsammans i grupper.

Silverline är ett varumärke som drivs och marknadsförs av Miljöcenter AB. Produkter med innovativ teknologi för hus, hem och trädgård och med funktioner som gör vardagen lättare. Fokus ligger på funktionell design, hög driftsäkerhet och tydlig miljöprofil genom ett effektivt energiutnyttjande.