Ny produktserie för den medvetna konsumenten

Dagens konsumenter är medvetna och pålästa; de vill ha effektiva produkter som håller hållbarhetsfanan högt. För dem presenterar vi en ny produktserie för den medvetna konsumenten – FamilyMatters.

– Hållbarhet och effektivitet i ett och samma märke i en produktserie med bekämpning – det är FamilyMatters, säger produktchef Kerstin Finnman.

FamilyMatters-serien innehåller ett begränsat men samtidigt komplett sortiment för bekämpning av sniglar, ogräs, getingar och flugor, totalt sju produkter. Med ett enkelt och rakt tilltal är det lätt för den pålästa konsumenten att hitta just sin produkt.

Myrdosor i metall och Myrpulver ger komplett bekämpning av myror både ute och inne. De förbetade metalldosorna används inomhus eller på balkonger och terrasser och innehåller ett bete som arbetsmyrorna tar med sig tillbaka till boet och matar hela samhället med. För bekämpning utomhus rekommenderas Myrpulver som verkar genom direktkontakt med pyretreum, en aktiv ingrediens utvunnen ur krysantemumblomman.

Snigelgranulatet bekämpar effektivt sniglarna som över en natt kan förstöra köksträdgården. Sniglarna äter av granulatet och drar sig sedan mätta tillbaka och dör. Granulatet skadar inte nyttodjur eller omgivande växtlighet och är godkänt för användning i ekologisk odling.

Flug- och getingspray bekämpar snabbt och effektivt flygande insekter med hjälp av det aktiva ämnet pyretrum från krysantemumblomman. Verkar vid direktkontakt.

Ogrässpray i färdigblandade förpackningar om 750 ml resp 3 liter, för effektiv bekämpning av alla typer av ogräs. Pelargonsyran bryter snabbt ner ogräset och lämnar inga skadliga restämnen efter sig i naturen.

Miljöcenter i Malmö AB Vi utvecklar och marknadsför miljösmarta produkter, i ledande varumärken, för ” hem och trädgård” i Europa. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra starka varumärken; BerglundSilverlineGreenLineNeudorff och FamilyMatters.

Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs - och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.

Kerstin Finnman

Produktchef - GreenLine, Blomstra & Wallco +46 40 668 08 50