​Säker posthantering med klassiska Berglund

​Säker posthantering med klassiska Berglund

Allt fler tar emot stora, dyra försändelser, direkt i den egna postlådan. Samtidigt visar statistiken att identitetsstölderna ökar, en del av dem genom att postlådor vittjas på personuppgifter. Det finns all anledning att satsa på en säker postmottagning genom att välja postlåda ur ett brett sortiment från klassiska Berglund.

En postlåda från Berglund betyder hög kvalitet och säkra lösningar – allt i syfte att försvåra för tjuven. Lådorna tillverkas i plåt av hög kvalitet och idag finns samtliga storlekar och modeller med lås – inbyggt eller som möjligt tillval.

Berglunds största postlåda, Stil 4000 Paket har en SecurityDoor™, en förstärkt dörr och ett ASSA-lås med låsregel och spanjolett, som i kombination gör lådan svår att bryta upp. Inkastet är utformat så att risken att posten vittjas från utsidan minimeras.

Också de något mindre postlådorna Berglund 444 och Stil 200, är också låsbara, liksom den klassiska Stil 98. Den senare finns också i utförande med vred för hänglås.

Berglunds enklaste postlåda, Stil 90 Plast, kan kompletteras med separat låsinsats som enkelt monteras under locket.

Berglund grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.

Miljöcenter i Malmö AB Vi vill erbjuda bättre och tryggare lösningarna för hem och trädgård inom bl.a. skadedjurs- och ogräsbekämpning, värmare, kompostering och säker post, med mervärde för miljön. Vi tar fram lönsammare egenutvecklade konsumentprodukter och lösningar, för hela värdekedjan, med fokus på våra egna varumärken; SilverlineGreenLine och BerglundNeudorff säljer vi på den svenska marknaden. Miljöcenter jobbar i Europa med Norden som hemmamarknad. Vi har två affärsområden – Butik och Proffs- och är etablerade sedan 1991 i Malmö, Sverige.