Birgit från Höllviken vann 150 000 kronor på Miljonlotteriet

En ljummen sommarkväll satt Birgit Karlsson på sin uteplats och skrapade lotter – när hon för första gången i sitt liv fick uppleva en storvinst!

– Kvällen blev helt magisk, en sådan där som jag aldrig någonsin kommer att glömma, berättar hon.

I år har det endast varit några få fina sommardagar, men i Höllviken sken solen extra mycket på 79-åriga Birgit när hon för första gången vann en storvinst på Miljonlotteriets skraplotter.

– Det var en underbar sommarkväll när man sitter på sin uteplats, dricker något gott och njuter av den svenska sommaren tillsammans med ett fint sällskap. Det kändes som dubbellycka att få allt det där och en storvinst.

Birgit som älskar att resa kommer att använda en del av pengarna åt att upptäcka nya platser i världen. Nästa resmål är inte bestämt men tillsammans med Miljonlotteriets drömcoach kommer hon att få hjälp att förverkliga sina drömmar. Alla som vinner en högvinst hos Miljonlotteriet får hjälp till att förverkliga vinsten bland tusentals fantastiska vinster.

Förra året fyllde Birgits son 50 år och i år är det hennes dotters tur. En del av pengarna vill hon nu använda till att fira sina barn.

– Vi hade en dröm om att ge dem en summa pengar som motsvarar deras ålder, hur många nollor bakom siffran fem återstår att se, skrattar Birgit.

Birgit skrapade fram sin vinst på skraplotten Miljonlotteriet. Högsta vinsten är 5 miljoner och dessutom får man jackpottchans på köpet på alla lotter, så om Birgit vinner en gång till då tar hon med sig sin familj och flyttar utomlands.

Åsa Fredriksson, kommunikationschef, Miljonlotteriet
Mobil: 0704-192843
E-post: asa.fredriksson@miljonlotteriet.se

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,5 miljarder kronor. 2013 omsatte Miljonlotteriet ca 600 miljoner kronor. www.miljonlotteriet.se