Jan-Olof från Trosa chansade och vann 100 000 kronor på Miljonlotteriet

En som tycker gambling är en del av livet och som var villig att göra det på Miljonlotteriet är Jan-Olof. En lott med tre lika symboler gav honom 100 000 kronor
– Vågar man inte så vinner man inget, säger Jan-Olof.

Jan-Olof har haft förmånen att ha hela världen som sin arbetsplats. Under sin karriär som tekniker på resande fot har han lärt sig att man måste våga gambla lite i livet för att vinna. En insikt som har visat sig stämma nu när han skrapat fram 100 000 kronor på en skraplott från Miljonlotteriet.

– Jag trodde faktiskt inte att det var sant, det såg först ut som 10 000 kronor men sen förstod jag att det låg ytterligare en nolla bakom den siffran, skrattar Jan-Olof.

Jan-Olof har prenumerant på lotter hos Miljonlotteriet i över tio år. När glädjechocken lagt sig kunde han konstatera att han vunnit sin största vinst någonsin och att hans livsfilosofi fortfarande visar sig stämma.

– Det är en häftig känsla att vinna så mycket pengar och att kunna ha lite extra i fickan berättar Jan-Olof.

Men även om det har varit roligt att jobba på några av de största teater- och musikproduktioner så tröttnade han till slut på att alltid vara på resande fot. I dag jobbar han som transportansvarig på hemmaplan i Sverige.

– Jag njuter jättemycket av att vara hemma och att kunna gå ut och gå med min hund, säger Jan-Olof.

Som vinnare hos Miljonlotteriet väljer du alltid fritt ur Sveriges största vinstsortiment. Vi har allt från de senaste bilarna till hus och båtar. För Jan-Olof är det ännu inte helt självklart vad han ska göra med vinsten, men det lutar åt att uppdatera hemmet med modern teknik och så funderar han på att börja resa igen.

Åsa Fredriksson, kommunikationschef, Miljonlotteriet
Mobil: 0704-19 28 43
E-post: asa.fredriksson@miljonlotteriet.se

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska vara ett nav för fantastiska kundupplevelser och ett rikare liv. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,7 miljarder kronor. www.miljonlotteriet.se