Paolo Roberto blir programledare för Miljonlotteriets Pengarna på bordet

Paolo Roberto blir programledare för Miljonlotteriets Pengarna på bordet

I höst är det Paolo Roberto som guidar vetgiriga, våghalsiga och självsäkra deltagare i den nya säsongen av Miljonlotteriets Pengarna på bordet. Samtidigt går Miljonlotteriet in som ny samarbetspartner i programmet. Precis som förra säsongen kan tittarna spela med i programmet genom appen och dessutom kommer Miljonlotteriet ta fram en lott i mobilen kopplad till programmet.

Nu är det klart att Paolo Roberto blir programledare för Miljonlotteriets Pengarna på bordet.

– Jag tycker det ska bli riktigt roligt att få ge två miljoner kronor till de tävlande paren och vara med på resan när de försöker ta med pengarna hem. Och det känns bra i hjärtat eftersom överskottet från Miljonlotteriet går till en god sak, att bekämpa missbruk, säger Paolo Roberto.

Programmet är en klassisk gameshow med twist, nämligen att de tävlande blir miljonärer från början. Det har gjort succé i över 30 länder och i Sverige har det sänts i två säsonger med miljonpublik. Den nya säsongen får ett nytt utseende och nya finesser i både appen och i själva tv-formatet för att öka spelupplevelsen för tittarna hemma i soffan.

– Precis som Miljonlotteriet är TV4 ett folkligt alternativ som ligger i framkant med att utforska och utnyttja nya plattformar. Samarbetet gör att Miljonlotteriet fortsätter att utvecklas och att vi kan erbjuda ännu bättre spelupplevelse, säger Ludwig Alholt, vd på Miljonlotteriet.

Miljonlotteriets Pengarna på bordet sänds i höst i TV4.

Om TV4-Gruppen

TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i mer än två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av över 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där C More är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4 sänder också nyheter från 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Vi erbjuder skraplotter direkt hem i brevlådan, online och i butik men har också bingo på nätet. I samarbete med TV4 har vi det populära spelprogrammet Miljonlotteriets Pengarna på bordet! Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. För mer information, se miljonlotteriet.se.