Grön Ungdom genomför gerillaodlingsaktion

Grön Ungdom Malmö genomförde natten till idag, måndagen den 8 september, en gerillaodlingsaktion i Malmö. Ungdomsförbundet placerade under natten ut ekologiska kryddväxter och äpplen runt om i staden, med syftet att sätta fokus på miljöfrågorna.

Med budskapet "För ett grönare Malmö" uppmanar Grön Ungdom Malmöborna att tänka på klimatet och miljön när de går till val på söndag.

- Miljön är valets i särklass viktigaste fråga även lokalt här i Malmö. Miljön rör allt från grön stadsplanering till att barnen ska slippa få giftiga kemikalier i sin skolmat och vi vill visa att med Miljöpartiet så får du en ekologiskt hållbar politik, säger Malte Roos, språkrör för Grön Ungdom Malmö.

Aktivisterna uppmuntrar Malmöborna att ta med sig kryddorna och äpplena hem och njuta av giftfria växter och fruker.

Kontakt:

Malte Roos, språkrör Grön Ungdom Malmö, 0725-40 74 22, malte.roos1994@gmail.com

Grön Ungdom är Miljöpartiets ungdomsförbund. Grön Ungdom arbetar aktivt för att engagera unga i politiken och för att sätta en grön, feministisk och humanistisk prägel på politiken i Malmö.

• Miljöpolitik

• miljöpartiet
  • malmö
  • grön ungdom malmö