Val 2018: Valberedningen föreslår Märta Stenevi i topp

Märta Stenevi är valberedningens förslag att toppa listan på Miljöpartiets kommunlista i Malmö i valet 2018. Som andranamn föreslås Bassem Nasr. Överst på riksdagslistan föreslås Rasmus Ling.

Miljöpartiet i Malmös valberedning är nu klar med sitt förslag till lista med valbara kandidater till kommunfullmäktige, samt till riksdagslistan för Malmö kommuns valkrets.

På onsdagen skickades valberedningens förslag ut till medlemmarna i Miljöpartiet i Malmö, som nu får rösta på vilka kandidater som de vill ska företräda Miljöpartiet under nästa mandatperiod. Den 8 december fastställs de slutgiltiga listorna.

När det gäller regionlistan bereds de fyra översta namnen av valberedningen i Miljöpartiet Skåne och samtliga regionlistor från de skånska valkretsarna kommer att presenteras i sin helhet i februari.

– Jag är självklart glad och oerhört hedrad över förtroendet från valberedningen. Vi har en viktig valrörelse framför oss och ett Malmö där starka gröna krafter behövs även i fortsättningen, som ser till att staden växer och utvecklas i rätt riktning. Nu ska medlemmarna bestämma vilka som bäst tar sig an den uppgiften, säger Märta Stenevi, föreslaget förstanamn på kommunlistan.

Valberedningens förslag i sin helhet bifogas nedan.

De föreslagna toppkandidaterna:

Märta Stenevi
Föreslagen nr 1 på kommunlistan
Idag kommunalråd i Malmö med ansvar för stadsbyggnad och service.
tel 073 234 24 82
marta.stenevi@malmo.se

Bassem Nasr
Föreslagen nr 2 på kommunlistan
Idag ledamot i kommunfullmäktige.
tel 076 264 45 35
bassem.nasr@regeringskansliet.se

Rasmus Ling
Föreslagen nr 1 på riksdagslistan
Idag riksdagsledamot. Ledamot i partistyrelsen för Miljöpartiet de gröna.
tel 070 913 08 16
rasmus.ling@riksdagen.se