Nils Duwähl och Lena Huss får stipendium för arbete med funktionsnedsättningsfrågor

Idag tilldelas Nils Duwähl och Lena Huss ett stipendium på 50 000 kronor från Göran Lagerwalls stiftelse för sitt långvariga engagemang och arbete för personer med funktionsnedsättningar. Priset delas ut av socialborgarråd Åsa Lindhagen (MP).

– Det är en ära för mig att få dela ut det här priset till Nils Duwähl och Lena Huss. Deras engagemang har verkligen gjort skillnad för många människor. Det är oerhört viktigt att de som är i behov av stöd ska få rätt hjälp och det har Nils och Lena bidragit till, säger Åsa Lindhagen (MP), socialborgarråd i Stockholms stad.

Motiveringen:
Nils Duwähl och Lena Huss har med sin stora kunskap om personer med funktionsnedsättning aktivt bidragit till att staden når alla invånare i utbudet av stöd och tjänster och i demokratiska processer. Genom engagemang och informationsutbyte arbetar de utifrån invånarnas individuella förutsättningar. De samarbetar med stadens andra funktionshinderråd och externa parter i syfte att bryta isoleringen som många av deras medlemmar befinner sig i.

Om Göran Lagervalls stiftelse:
Göran Lagervalls stiftelse delar årligen ut ett stipendium på 50 000 kronor till någon som på ett speciellt förtjänstfullt sätt varit verksam i socialt arbete riktat till särskilt utsatta grupper.

• åsa lindhagen
  • göran lagerwalls stiftelse
  • nils duwähl
  • lena huss