Nästa generations batteribackuper certifierade hos Stöldskyddsföreningen, SSF

Nästa generations batteribackuper certifierade hos Stöldskyddsföreningen, SSF

Milleteknik har låtit testa nästa generations batteribackuper hos en oberoende tredje part. RiSE (tidigare SP) har testat NOVA vår mest avancerade batteribackup.

”Genom att låta utföra oberoende tester av NOVA och genom certifiering kan vi nu erbjuda marknaden väldigt hög säkerhet vad gäller reservkraft och strömförsörjning av inbrottslarmanläggningar. NOVA har enastående driftsäkerhet och lång livslängd. Vi på Milleteknik är stolta över den kvalité som vi som svensk tillverkare kan erbjuda den nordiska marknaden.”

Magnus Lund, VD

Enheter i NOVA serien är testade av RiSE och godkända för Stöldskyddsföreningen, SSF, 1014, utgåva 5 och larmklass 4 av SBSC som även har utfärdat certifikat. Stöldskyddsföreningen har sammanställt normer för klassning av inbrottslarmsanläggningar. Reglerna är inte lagstadgade, men de kan vara en förutsättning både för att få teckna försäkring eller för att få sänkt premie på försäkringen. NOVA finns för beställning nu via ledande elgrossister. Läs mer på www.milleteknik.se eller kontakta sales@milleteknik.se
för mer information om våra produkter.

Ämnen

Milleteknik har sedan 1993 levererat säker energi med innovativ reservkraft. Vi är en svensk utvecklare och tillverkare av batteribackuper för skydds- & säkerhetsbranschen, industrin och andra aktörer som kräver högsta energitillgänglighet i sina säkerhetssystem. Vi garanterar reservkraften i viktiga samhällsfunktioner såsom brandlarm, passersystem och utrymningslarm.

Våra medarbetare är engagerade och vi ser vår goda stämning som ett kvitto på god arbetsmiljö, bra medarbetarinflytande och en konstruktiv atmosfär. Ett gott arbetsklimat borgar för en god produktkvalitet. Vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Milleteknik växer och genom stadig tillväxt, god utveckling ser vi fram emot de kreativa utmaningar vi står inför. Milleteknik producerar produkter med lång hållbarhet, för minsta miljöpåverkan. Vi är marknadsledande i norden och vi är stolta över vårt fokus på forskning och utveckling, vilket gynnar både våra kunder och samhället.

Forskning, utveckling och produktion sker i Partille, strax utanför Göteborg.