Låt bilen skina som den vore ny!

Nya 18V polermaskinen från Ryobi är en del av ONE+ serien och erbjuder förbättrad flexibilitet. Upplev den batteridrivna friheten och eliminera begränsningarna med kabel – med ONE+ polermaskin kan du enkelt polera, vaxa och putsa bilen eller båten för långvarig glans.

NYA 18V polermaskin, R18B-0, är det senaste tillskottet i ONE+ serien – där över 40 verktyg för hem och trädgård är kompatibla med ett och samma batteri.

Oavsett om du renoverar i hemmet, är bilentusiast eller om du är i behov av utrustning för att montera har Ryobi ett eller flera verktyg för dig. Och bäst av allt – du behöver bara ett batteri till alla dina elverktyg!

ONE+ har visat sig vara ett vinnande koncept över tid! Med 20 år av innovation erbjuder ONE+ serien idag över 40st 18V elverktyg och trädgårdsverktyg kompatibla med ett och samma batteri. Därför är Ryobi det varumärke som väljs av miljoner av husägare, hantverkare, och prismedvetna konsumenter.

R18B
Den batteridrivna polermaskinen är idealisk för applicering av bilvax för att skydda lack och göra den skinande utan virvelmönster. Polermaskinen kan med fördel även användas för att ta bort repor på exempelvis trägolv eller till och med båtar.

För en perfekt finish
Excenterrörelsen avlägsnar repor, virvelmönster och gör jobbet avsevärt lättare. Använd enkelt polerhättan för att ge lacken ny lyster – en förutsättning för en bra finish. När poleringen är klar byter du till putsdynan för att bearbeta ytan och öka glansen ytterligare.

R18B polermaskin levereras med poleringshätta och putsdyna som båda är försedda med gummiband för smidigt byte. Extra polerhättor finns att beställa som tillbehör, RAK2BB.

Komfort och kontroll
Poleringsmaskinens halvrunda handtag ger en jämn tryckfördelning för perfekt resultat samtidigt som de underlättar polering i vertikala vinklar på exempelvis bildörrar eller båtens sidor.

Det bästa batteriet för verktyget
Med Ryobis 5,0 Ah Lithium+ batteri (RB18L50) kan du polera hela din bil på endast en laddning. Batteriet ger upp till 2 timmars driftstid med utmärkt prestanda för ett så bra resultat som möjligt .

Ryobis 18V polermaskin levereras utan batteri och laddare, vilket innebär att du på ett ekonomiskt sätt kan expandera din ONE+ verktygssamling utan att tvingas betala för batteri och laddare gång på gång.

Beskrivning Modell Rekommenderat pris inkl. moms
18V Polermaskin R18B-0 599:- Inkl. moms

Alla RYOBI® produkter levereras med 2 års garanti.

För mer information om RYOBI® och våra produkter besök www.ryobitools.se

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredrik Backert på telefon +46 (0)738 20 80 90 eller e-mail: fredrik.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök vår hemsida;www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.