MILWAUKEE® UPPGRADERAR HELA M18™-SYSTEMET MED NYA HIGH OUTPUT™-BATTERIER

Milwaukee® lanserar stolt nästa genombrott i det batteridrivna M18™-systemet genom att utöka sortimetet av M18™ REDLITHIUM-ION™ HIGH OUTPUT™-batterier. De nya M18™ REDLITHIUM-ION™ HIGH OUTPUT™-batteripaketen på 8,0 Ah, 5,5 Ah och 3,0 Ah kommer att komplettera företagets aktuella HIGH OUTPUT™ 12,0 Ah-erbjudande och skapa en ny högstanivå i det befintliga batterisortimentet.

ALLA M18™ REDLITHIUM-ION™ HIGH OUTPUT™-BATTERIER GER 50 % MER KRAFT, ÄR 50 PROCENT SVALARE I DRIFT OCH GER LÄNGRE DRIFTTIDER I JÄMFÖRELSE MED STANDARDBATTERIER I M18™ REDLITHIUM-ION™-SORTIMENTET. DE ÄR DESSUTOM KOMPATIBLA MED HELA M18™-SYSTEMET SOM BESTÅR AV FLER ÄN 145 VERKTYG.

”År 2005 vände Milwaukee® upp och ner på hela elverktygsbranschen när de lanserade teknik som gjorde det möjligt att använda litium-jon i elverktyg. Detta var något som branschen inte hade upplevt tidigare, och även om många andra företag sedan dess har utnyttjat tekniken för att leverera egna batteridrivna system så har vi fortsatt varit den innovativa ledaren inom litium-jontekniken. Vi har varje år levererat ytterligare framsteg hos våra REDLITHIUM-ION™-batterier – nu senast under 2018 med lanseringen av vårt bästa batteri någonsin, M18™ REDLITHIUM-ION™ HIGH OUTPUT™ 12,0 Ah. I år är det dags för den största uppdateringen av M18™ sedan lanseringen av REDLITHIUM-ION™ när vi lyfter hela M18™-systemet med HIGH OUTPUT™”, berättar Henrik Nielsen, Trade Product Manager för Milwaukee®.

M18™ REDLITHIUM-ION™ HIGH OUTPUT™-batterier är utvecklade med den bästa kombinationen någonsin av cellteknik, batterikonstruktion och elektronik i ett batterisystem för yrkesbruk. Detta otroliga framsteg inom batteriutformning ger mer kraft, svalare användning och längre drifttider jämfört med M18™ REDLITHIUM-ION™. Resultatet är att användarna får kortare applikationstider och oavbruten kraft i hela sortimentet av M18™-batterier utan att att de behöver investera i ett helt nytt system.

Om du vill ha mer information om M18™ HIGH OUTPUT™-batterier, se demonstrationsfilmer eller vill hitta din närmsta butik, gå till www.milwaukeetool.dk