Ny RYOBI® 14,4 V Lithium+ borrskruvdragare

• Prestanda: En stor 13 mm chuck och ett drivmoment på 45 Nm gör denna maskin idealisk för ett brett urval av krävande borr- och skruvdragningsuppgifter. IntelliCell™-teknik ger optimal batteritid och långsiktig tillförlitlighet.
  • Teknik: Elektroniska funktionsväljaren e-Torque™ med automatisk momentreglering gör maskinen lätt att använda för alla borr- och skruvuppdrag och förhindrar för hård åtdragning av skruvarna.
  • Ergonomi: Bekväm, halkfria handtag samt kompakt kropp vilket gör maskinen bekväm att använda, även under en längre tid.
  • Driftsäkerhet: Kraftig batterikonstruktion garanterar skydd mot fallskador och slag samt långvarig och trygg tillförlitlighet.
  • Översikt: Den inbyggda batteriindikatorn garanterar att du alltid vet hur mycket ström det finns kvar i batteriet.

Den nya RYOBI ® 14,4 V batteridrivna Lithium+ borrskruvdragare är nästa generations borrskruvdragare och erbjuder en kombination av innovativ design och användarvänlig teknik. Maskinen levereras full med funktioner för att göra alla skruv- och borruppgifter enkla. Stor 13 mm chuck ger god borrkapacitet och garanterar kompatibilitet med ett brett sortiment av tillbehör.

IntelliCell™ Intelligenta batteriteknologi övervakar och optimerar de enskilda cellerna i batteriet. Detta maximerar drifttiden, hållbarheten och säkerheten, samtidigt som den genererar 10% mer ström.

Den unika e-Torque™ momentkontrollen förhindrar för hård åtstramning av skruvar och ger perfekt resultat varje gång, medan den elektroniske lägesväljaren möjliggör enkel övergång mellan borr- och skruvdragning.

Med ett drivmoment på 45 Nm och en maxhastighet på 1450 varv/min, innehar Ryobi R14 DDE överlägsen prestanda i sin kategori. Den inbyggda batteriindikatorn garanterar att du alltid vet hur mycket ström som finns kvar i batteriet. Oavsett arbetet, visar RYOBIs nya 14,4 V batteridrivna Lithium-ion borrskruvdragare sig vara ett pålitligt och effektivt verktyg för jobbet.

Egenskaper R14DDE:

Volt: 14.4V
Snabbchuck: 13 mm
Vridmoment: 45Nm
Obelastat varvtal: 0-400 / 0-1450 varv/min
Borrkapacitet trä: 32 mm
Borrkapacitet metall: 13 mm
e-Torque™ inställningar: 20 steg
Vikt: 1.6 kg

Beskrivning
Modell
Rekommenderade cirkapriser inkl. moms
14.4V Lithium+ borrskruvdragare med 2 x 1,5 Ah LITHIUM-batterier
R14DDE-LL15S
1.799:-

Alla Ryobi produkter har 2-års garanti.

Ytterligare information
För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredric Backert på telefon +46 738 20 80 90  eller e-mail: fredric.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök www.ryobitools.se

Om Ryobi
Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.