​NYA M18 FUEL™ VINKELBORRMASKIN KAN ERSÄTTA NÄTDRIVNA VERKTYG

Milwaukee Tool fortsätter att utveckla den kategori som företaget uppfann för 70 år sedan genom att leverera banbrytande prestanda med lanseringen av nästa generations M18 FUEL™ vinkelborrmaskin som har kraften och hastigheten som krävs för att ersätta nätdrivna vinkelborrmaskiner.

BYGGD FRÅN GRUNDEN MED EN UPPGRADERAD KOLBORSTFRI POWERSTATE-MOTOR OCH OPTIMERAD REDLINK PLUS-ELEKTRONIK SAMT REDLITHIUM-ION HIGH-OUTPUT 5,5 AH-BATTERIER HAR NYA M18 FUEL VINKELBORRMASKIN KRAFTEN ATT BORRA HÅL PÅ 159 MM I VIRKE PÅ 152 MM MED SAMMA HASTIGHET SOM NÄTDRIVNA VERKTYG.

”När vi lanserade SUPER HAWG® vinkelborrmaskin under 2015 var den här produkten det första verktyget av sitt slag”, säger Gustav Olsson, Product Manager för Milwaukee Tool.

”Även om det var ett fantastiskt verktyg för diverse arbetsuppgifter så fanns det många som ändå kopplade in sina nätdrivna verktyg när de behövde mer tryck. Sedan dess har vi fortsatt att utveckla vår sladdlösa teknik, med bland annat batterier, motorer och elektronik för att ta fram vår M18 FUEL vinkelborrmaskin som ger användaren alla fördelar med äkta batteridriven teknik utan att göra avkall på hastighet och drifttid. Användaren kan förlita sig på verktyget och vara säker på att borrning och håltagning sker smidigt, oavsett var arbetet görs”, säger Gustav Olsson.

Nya M18 FUEL™ vinkelborrmaskin ser exakt likadan ut som föregångaren – men den nya kolborstfria POWERSTATE™-motorn ger 30% mer effekt under högsta belastning. Verktygets REDLINK PLUS™-elektronik har också uppgraderats för ökad effekt under belastning så att verktyget klarar borrning på upp till 152 mmutan att stanna av. Verktyget har även ett optimerat utväxlingsförhållande för bättre prestanda och 50% snabbare total effektivitet. Med 1 550 varv/minut är det nya verktyget lika snabbt som nätdrivna verktyg.

Utrustat med ett MILWAUKEES M18™ REDLITHIUM™-ION HIGH OUTPUT™ 5,5 Ah-batteri, kan verktyget borra fler än 100 st. 65 mm-hål på en enda laddning vilket innebär att användaren slipper krångla med sladdar eller byta batterier ofta, samtidigt som verktyget överträffar prestanda hos liknande lösningar med högre spänning. M18 FUEL SUPER vinkelborrmaskin erbjuder denna effektivitet utan ökad vikt eller större mått.

Verktyget är fullt kompatibel med det övriga M18™-sortimentet som nu omfattar fler än 145 elverktyg.

Specifikationer

M18 FUEL SUPER HAWG® vinkelborrmaskin (M18 FRAD2-0)

• Låg hastighet: 0-500 RPM
  • Hög hastighet: 0-1550 RPM
  • Vikt med batteri: 6,4 kg
  • Mekanisk slirkoppling vid låg växel
  • ½” metallchuck med chucknyckel
  • Inbyggd hållare för chucknyckel

Säljs endast utan batteri och laddare.

Vill du ha mer information om M18 FUEL SUPER HAWG® vinkelborrmaskinen kan du se demonstrationsfilmer eller hitta din närmaste butik på
www.milwaukeetool.se