Ryobi förstärker ONE+ serien med nya 5,0 Ah Lithium+ batteriet!

ONE+ serien – har blivit ännu bättre! Ryobi lanserar det FÖRSTA 5,0 Ah batteriet på konsumentmarknaden, vilket gör ONE+ serien än mer kraftfull.

Det NYA 5,0 Ah batteriet från Ryobi erbjuder längst driftstid på konsumentmarknaden och gör jobbet lätt utan behov att byta batteri under tiden. Konsumenterna kommer älska det NYA batteriet då det ger upp till 25% längre driftstid jämfört med det tidigare marknadsledande Lithium+ 4,0 Ah batteriet från Ryobi.

Samtliga verktyg i ONE+ serien kan drivas av en rad olika Lithium+ batterier. Den avancerade Lithium+ teknologin är revolutionerande för konsumentmarknaden och det nya batteriet kommer överträffa kundernas förväntningar och förbättra samtliga verktyg. Kunderna kan förvänta sig:

• Ännu mer kraft
  • Snabbare utfört arbete
  • Förbättrad hållbarhet
  • Säkerhetssystem som skyddar batteri och verktyg
  • Extrem driftstid
  • Därför är Ryobi ett givet val för många hemmafixare och familjer! Ryobi har nyckeln till det perfekta verktygssystemet med kraftkälla, verktyg och design i åtanke.

RB18L50

Högeffektiva battericeller
    Ryobis Litium+ batterier är utrustade med avancerade battericeller, speciellt designade för elverktyg och applikationer som kräver mycket kraft. Cellerna är konstruerade för lägre inre motstånd vilket betyder att energiflödet lätt kan stärkas vid behov och öka verktygets prestanda. Ryobis Lithium+ batterier är det första batterierna på konsumentmarknaden som erbjuder dessa avancerade battericeller vilket överträffar marknadens tidigare batteriers prestanda och hållbarhet.

Använd ett Lithium+ batteri med ett av Ryobis ONE+ verktyg och du kommer känna skillnaden. Beroende på applikation kan verktyget få upp till 10% bättre prestanda jämfört med tidigare Lithium teknologier vilket minskar skillnaden mellan batteri- och nätdrivna verktyg.

IntelliCell™
    Lithium+ teknologin gör det möjligt för användarna att få ut den maximala kraft som finns i de nuvarande ONE+ verktygen. Ryobis IntelliCell™ teknologi övervakar och balanserar varje enskild battericell för att säkerställa att varje cell laddas ur jämt, vilket i sin tur innebär att ingen energi i batteriet går till spillo. Detta innebär dessutom att varje battericell laddas individuellt för att maximalt laddas till 100%. Tillsammans bidrar dessa faktorer till maximal driftstid och drastiskt förbättrad livslängd på batterierna

Skyddande elektronik
    Lithium+ batterierna är utrustade med avancerad elektronisk kontroll som syftar till att både skydda och maximera verktygens prestanda. Elektroniken övervakar batteriets temperatur samtidigt som den styr energiflödet från batteriet till verktyget. Vid eventuell överbelastning stannar verktyget för att varna användaren om att applikationen kan skada batteriet eller verktyget.

Batterierna är konstruerade för maximal hållbarhet och klarar fall utan att teknologin i batteriet påverkas. Samtliga Lithium+ batteriet är utrustade med batteriindikator för att upplysa användaren om kvarvarande strömnivå.

Driftstid
    Får mer ut av dina nuvarande ONE+ verktyg - nya 5,0 Ah batteriet från Ryobi ger upp till 25% längre driftstid! Batteriet klarar upp till 1622 skruvar med borr-/skruvdragaren RCD1802 från Ryobi eller upp till 100 m i 13 mm plywood med cirkelsågen R18CS.

ONE+ flexibilitet
    5,0 Ah batteriet är de senaste tillskottet i ONE+ serien – utvecklad för maximal flexibilitet och anpassas lätt efter varje individs behov. Köp ett ONE+ verktyg och kombinera det med 5 olika Lithium+ batterier för att maximera verktyget och anpassa de efter applikation.

Läs mer på: www.ryobitools.se

Specifikation RB18L50
    Volt 18V
    Kapacitet (Ah) 5,0
    Batteriindikator Ja
    Avancerad styrelektronik Ja
    Beskrivning Modell Rekommenderat butikspris
    18V 5,0 Ah Lithium+ batteri RB18L50 1199:- Inkl. moms

PRESS KONTAKT:

Om du har ytterligare frågor, behöver marknadsmaterial eller vill veta mer – Tveka inte på att kontakta:

Fredrik Backert | fredrik.backert@tti-emea.com | +46 (0)738 20 80 90

OM RYOBI

Samtliga verktyg från RYOBI® levereras med 2 års garanti.

För mer information om RYOBI® besök www.ryobitools.se

Techtronic Industries är ledande tillverkare av professionella produkter till industri och hemmet. Ett strategiskt fokus på starka varumärken, innovativa produkter och exceptionella människor driver vår framgång.