UTMÄRKT KLIPPNING MED RYOBIS NYA SORTIMENT AV NÄTDRIVNA GRÄSKLIPPARE

Ryobis sortiment av gräsklippare växer ytterligare med lanseringen av de första nätdrivna gräsklipparna. Serien består av två modeller med en hel del smarta funktioner som man kan känna igen från Ryobis populära och marknadsledande batteridrivna gräsklippare.

• Kraft i kombination med större klippkapacitet
  • Robust konstruktion och 5 höjdnivåer
  • Kompakt design för lätt och smidig förvaring

Sortimentet innehåller en kompakt 1500W gräsklippare med 36 cm klippkapacitet som är utvecklad för medelstora gräsmattor från 300 m2 till 600 m2 och en 1800W gräsklippare med 40 cm klippkapacitet för större gräsmattor över 600 m2.

Den unika Vertebrae™ handtagsdesignen ger användaren möjligheten att anpassa och förändra handpositionen och längden på skaftet efter bästa möjliga individuella komfort vilket minskar trötthet vid längre användning. Gräsklipparna är behändiga och monteras på mindre än 5 minuter första gången direkt från kartongen. Det fällbara handtaget och kompakta gräsuppsamlaren gör gräsklipparna små och lätta att förvara i trånga utrymmen. Gräsklipparen garanterar utmärkt klippresultat med de 36/40 cm långa metallbladen. Den praktiska EasyEdge™ gräskammen underlättar klippning vid föremål och väggar vilket garanterar ett bra klippresultat varje gång.

RLM15E36H
RLM18E40H
Motor 1500W 1800W
Klippkapacitet 36 cm 40 cm
Höjdjustering 5 nivåer, 20-70 mm 5 nivåer, 20-70 mm
Justerbart handtag Ja Ja
Uppsamlingskapacitet 45L 50L
Gräskam Ja Ja
Bip-Clip funktion Ja (Levereras med plugg) Ja (Levereras med plugg)
Vikt 11,5 Kg 13 Kg
Garanti 2 år 2 år
Beskrivning Modell Rekommenderat pris inkl. moms
1500W 36 cm gräsklippare RLM15E36H 1799:-
1800W 40 cm gräsklippare RLM18E40H 2199:-

Alla RYOBI® produkter levereras med 2 års garanti.

För mer information om RYOBI® och våra produkter besök www.ryobitools.se

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredrik Backert på telefon
+46 (0)738 20 80 90 eller e-mail: fredrik.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök vår hemsida; www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.

• gräsklippare
  • 1500w gräsklippare
  • 1800w gräsklippare
  • gräsklippare med sladd
  • nätdriven gräsklippare
  • rlm15e36h
  • ​rlm18e40h

Techtronic Industries (TTI) är en ledande leverantör av elverktyg både för vardagskonsumenter och proffs inom konstruktions- och byggbranschen. Som den näst största aktören på världsmarknaden klarar TTI att leverera totallösningar när det gäller elverktyg och man har en stark fokus på högkvalitativa varumärken och innovativa produkter. TTI:s breda sortiment inkluderar högkvalitativa elverktyg från Milwaukee, AEG Powertools och Ryobi samt trädgårdsmaskiner från Homelite.

Tobias Jönsson

Presskontakt Nordic Junior Trade Product Manager Milwaukee Milwaukee