Pressmeddelande -

Hur kan du mäta din marknadsföring i försäljning? Frukostmöte fredagen den 25 januari

I dagens marknad ställs det krav på högre och högre resultat för oftast minskande resurser. Samtidigt ställs även högre krav på dokumentation, insyn och affärsmässighet från marknadsfunktionen. Detta skapar ett behov av att kunna mäta och optimera marknadsföringsinvesteringarna med helt nya verktyg. Faktum är att många företag idag inte har en tydlig bild av hur effektivt marknadsföringen fungerar och därmed hur hög avkastning marknadsinvesteringarna ger per år.
Vill du veta mer om:

• Hur du ökar avkastningen på bolagets marknadsföring (bättre marknadsförings ROI) ?
  • Vad ökad synlighet av och förståelse för värdet som marknadsföringen bidrar till?
  • Vilka effektiviseringsmöjligheter av marknadsavdelningens arbete som finns?
  • Vad fokusering av marknadsföringsinsatserna skulle kunna innebära?
Marketing Clinic är Nordens ledande konsultföretag som erbjuder tjänster inom strategisk marknadsföring.Fokus är att hjälpa kunderna att få en bättre och faktabaserad insikt av sambandet mellan marknadsföring och försäljning, och därifrån ge rekommendationer för hur man kan öka den ekonomiska avkastningen på sina marknadsföringsinsatser (förbättrad ROI genom bättre dokumentation och faktabaserad rådgivning).Under de senaste åtta åren har Marketing Clinic arbetat med fler än 250 nordiska kunder inom de flesta branscher, och har genomfört mer än 750 produktivitetshöjande projekt med i genomsnitt 10-15% ökad försäljning alternativt besparing.

Dag: fredagen den 25 januari
Plats: Sankt Gertrud, Östergatan 7B, Malmö