Hemma Hos nr 2/2020

Dags för nästa nummer av Hemma Hos

I det här numret av Hemma Hos delar vi med oss av hur vi arbetar med Corona-pandemin och de utmaningar som uppstått både för oss och våra hyresgäster. Vi strävar hårt efter att bibehålla en så god service det bara går just nu.

Mimer firar även 100 år i år, vilket vi bland annat uppmärksammar med att se både bakåt och framåt i tiden. Hur levde man för 100 år sedan och hur spår framtiden att vi kommer leva i våra hem framöver? Läs de intressanta artiklarna med kulturantropologen Katarina Gruffman och gästskribenten Dan Linder.

Vi presenterar första gänget som nominerats till århundradets granne och tipsar om svinnsmarta recept, semestermål på hemmaplan och hur du bäst lyckas i din trädgård eller på din balkong.

I tidningen lyfter vi aktuella frågor, berättar om vår verksamhet och om människor som bor och jobbar hos oss. Det finns alltid även tävlingar och schysta erbjudanden med Mimerkortet. Trevlig läsning!

Läs Hemma Hos nr 2/2020

Om Mimers kundtidning Hemma Hos

Alla våra hyresgäster får Hemma Hos direkt hem i brevlådan fyra gånger/år. Nummer två delas ut till samtliga västeråsare som samhällsinformation. Vi gör reportage hos hyresgäster, diskuterar bostadspolitiska- och miljöfrågor samt presenterar vår verksamhet och våra medarbetare. I tidningen finns det alltid tävlingar och schysta erbjudanden med Mimerkortet.

Har du tips på nyheter eller är ett företag som vill annonsera eller vara med på Mimerkortet? Kontakta sandra.olofsson@mimer.nu