Nu är det öppet att söka lägenhet i ett av de totalt fyra Ängstorn som byggs på Nordanby Äng i Västerås.

Fortsatt starkt intresse för nya lägenheter i Ängstornen

Lägenheter i det tredje Ängstornet på Nordanby Äng har efter ett par dagar fått ca 1 650 intresseanmälningar. Det största intresset finns för en enrumslägenhet och en trerumslägenhet. Lägenheterna ligger på våning ett och har en månadshyra på 6 144 respektive 8 850 kr.

Totalt bygger Bostads AB Mimer 231 lägenheter på Nordanby Äng i sex olika hus, varav fyra Ängstorn. Ängstornen har 5-7 våningar och omfattar tillsammans 125 lägenheter från 1 till 3 rum och kök. Inflyttning i Ängstornen kommer att ske under våren och vintern 2017.
- Intresset för Ängstornen och Nordanby Äng är stort. Det gick bra att få hyresgäster till de två första Ängstornen och det ser bra ut även för det tredje huset som ligger ute just nu, säger Pernilla Lindh på Mimers kundcenter.

Möjligheterna att anmäla sitt intresse för tredje Ängstornet med adress Vikhusgatan 5 är öppet till och med 15 januari. Anmälan sker via mimer.nu, se länk nedan.