Många vill flytta till radhus på Triangelbacken

Många vill flytta till radhus på Triangelbacken

Nu byggs 11 radhus på Triangelbacken i Västerås och i snitt finns det ca 60 st sökande på varje radhus. Bostad AB Mimer som bygger radhusen är positivt överraskad av det stora intresset där totalt nära 200 unika personer anmält sig för att flytta in i radhusen på Vallby.
- Det är öppet fram till 3 maj att anmäla sitt intresse för radhusen. Radhusen håller en bra kvalitet och har en månadshyra på drygt 13.000 kr. Av det stora intresset att döma finns många som uppskattar ett bekvämt och bekymmersfritt boende som ett hyresradhus kan innebära, säger Anders Nordstrand, VD för Mimer.

Radhusen på 110 kvadratmeter har fyra rum och kök på två plan, samt egen carport. Husen byggs mitt i Vallby centrum och inflyttning beräknas till december 2016. Efter den 3:e maj kommer de som anmält sitt intresse att bli erbjudna att teckna kontrakt på ett av de 11 husen.

Radhusen på Vallby är en del av den satsning som Mimer gjort på att modernisera och utveckla stadsdelen Vallby där Triangelbacken finns. Nästa steg för Vallby är projektet Matboden. En satsning på att bygga ca 130 lägenheter vid infarten till Vallby.

Bilden visar en illustration över Triangelbackens radhus.