Nu släpper Mimer de sista 44 lägenheterna på Nordanby Äng i Västerås

Nyhet   •   Aug 09, 2017 13:34 CEST

Nordporten på Nordanby Äng har 44 lägenheter, 2-3 rum och kök, från 50 till 75 kvadratmeter.

Nordporten är det sista huset som Bostads AB Mimer bygger på Nordanby Äng. Det är ett lamellhus på fyra våningar med totalt 44 stycken två- och trerumslägenheter, från 50 till 75 kvadratmeter. Mellan 10 - 20 augusti kan folk anmäla sitt intresse för lägenheterna. Inflyttning är våren 2018.

Nordporten är ett trähus på fyra våningar med fyra trappuppgångar med hiss till de olika lägenheterna. Alla bostäder har en öppen och ljus planlösning, badrum med tvättmaskin och torktumlare samt uteplats eller balkong i söderläge.

Nordanby Äng är ett nytt bostadsområde i Västerås som utvecklats i samverkan mellan Mimer och Aroseken. Totalt har Mimer byggt 231 lägenheter på området. I den parkliknande miljön finns växthus och en egen trädgårdsförening på plats för att odla grönsaker, blommor och relationer med grannar.

- Intresset för Nordanby Äng har varit stort och området har uppmärksammats och uppskattats för sina vackra hus och den fina parken. Till det sista huset har ca 700 förhandsanmält sitt intresse och vi tror att antalet sökande kommer att vara stort när vi nu släpper lägenheterna, säger kundvärden Pernilla Lindh på Mimers kundcenter.

Möjligheterna att anmäla sitt intresse för Nordporten med adress Fiholmsvägen 4-10 är öppet 10 till 20 augusti. Anmälan sker via mimer.nu, se länk nedan.

Kommentarer (2)

det är svårt och segt att komma in på era sidor?

- anneli bollström - 2017-08-10 13:29 CEST

Hej Anneli! Tyvärr blev det överbelastning på vår hemsida igår. Anledningen var att många gick in samtidigt för att läsa om lägenheterna i Nordporten, Ett intresse vi är glada över, men beklagar att det ställde till bekymmer. Hemsidan kan fortfarande uppfattas som långsam. Försök då igen efter en liten stund eller använd vår app Sök ledigt. Gå till App Store respektive Google Play och sök på Mimer. Vänliga hälsningar Karin Eckemark, Webbkommunikatör

- Karin Eckemark - 2017-08-11 09:02 CEST