Mimer och Stadsodling i Västerås på Tvärsnytt

Stadsodling Västerås är ett nätverk som stödjer dig som vill odla i staden. Nätverket är ett samarbete mellan Bostads AB Mimer, Studieförbundet Vuxenskolan och Farbror Grön och är politiskt och religiöst obundet. Vi anordna kurser, föreläsningar och andra spännande saker som har med stadsodling att göra. I stora drag så vill vi arbeta för att fler ska bli intresserade av odling i tätbebyggda områden, verka för en giftfri odling och giftfria grödor, värna naturen samt öka kunskapen om det grönas betydelse för vår livskvalité. Vi vill också skapa mellanmänskliga möten med det gröna i centrum.

Vill du delta eller veta mer om Stadsodling Västerås? Följ oss gärna på vår blogg och på Facebook!

Stadsodling Västerås

stadsodlingvasteras.wordpress.com