Företagare och fastighetsägare i samarbete för att utveckla Bäckby

Nu startar företagar- och fastighetsägarföreningen Utveckling Bäckby. Bakom initiativet står Bostads AB Mimer och andra företag och fastighetsägare. Syftet är att på affärsmässig grund verka för en positiv utveckling på Bäckby.

– Bäckby är en välskött och fin stadsdel. Samtidigt behöver vi möta ett antal utmaningar. Centrum behöver utvecklas, nya verksamheter komma till och trivsel och trygghet för de boende öka. Det är naturligtvis något som gynnar de boende i stadsdelen och det skulle även vara bra för oss fastighetsägare och företagare. Det säger Anders Nordstrand, vd i Bostads AB Mimer samt ordförande i den nybildade föreningen.

Utveckling Bäckby ska fånga upp det arbete som har bedrivits i den så kallade Bäckbysatsningen och samverkan ska byggas upp med kommunen genom ett antal utvecklingsgrupper.

– Vi vet att den här sortens utvecklingsarbete kräver handlingskraft, men även långsiktighet och tålamod. Det känns roligt och stimulerande att vi kan göra det tillsammans med flera företag och fastighetsägare. Vid sidan av de som är med från start för vi samtal med fler som vi hoppas få med, avslutar Anders Nordstrand.

Fakta
Utveckling Bäckby är en företagar- och fastighetsägarförening som ska arbetar för en positiv utveckling på Bäckby.
Medlemmar är i nuläget: Bostads AB Mimer, Aspholmen Fastigheter AB, Bäckby förvaltning HB och Västerås stad.

För mer information, kontakta gärna:
Oxana Sundkvist, telefon 021-39 71 05
Anders Nordstrand, vd Mimer och ordförande i Utveckling Bäckby, telefon 076-569 04 06

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga.