Mimer får pris för bästa service

Mimer får pris för bästa service

Igår delades fastighetsbranschens prestigefyllda pris, ”Kundkristallen”, ut för nionde året i rad på Berns Salonger i Stockholm. Det är ett unikt pris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet. Vinnare är de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar!

Mimer tog tillsammans med det kommunala bostadsbolaget i Linköping, Stångåstaden,
emot pris för Bästa serviceindex i klassen + 9 000 lägenheter. I Serviceindex ingår delarna; Att bli tagen på allvar, Trygghet, Rent och snyggt och Hjälp när det behövs.

– Det känns fantastiskt bra att få pris för bästa service. Vi har visionen att bli Sveriges bästa bostadsföretag och i det arbetet är våra medarbetare nyckeln, säger Anders Nordstrand, VD på Bostads AB Mimer.

Nomineringar och vinnare utsågs bland de stora och medelstora företag som under 2013 genomfört kundundersökningar tillsammans med undersökningsföretaget AktivBo.

– Vår förhoppning är att kvaliteten i fastighetsförvaltning kan höjas ytterligare om framstående prestationer uppmärksammas på detta sätt. Genom jämförelser skapas en stor drivkraft som gör att man hela tiden vill bli bättre. Och prioriterar man förvaltningen och jobbar aktivt med att höja sin service, blir alla vinnare, säger Jon Svensson, VD på AktivBo.

Företagen som ingick i mätningen förvaltar totalt över 350 000 lägenheter och ca 2 miljoner kvm lokalyta. Ca 250 bostads- och fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Österrike med tillsammans nära 900 000 lägenheter - mäter och jämför sig med stöd av AktivBo..Priserna delas ut till de företag som gjort största förbättringen av sin service under 2013 jämfört med den förra mätningen, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil. Vinnare utsågs för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser.

För mer information och bilder, kontakta gärna:
Anders Nordstrand, VD, Bostads AB Mimer, telefon 070-465 70 16
Eva Favaro, Marknadschef, Bostads AB Mimer, telefon 070-465 70 11

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga.