Studenten Tim Midlöv svarade på enkäten Nöjd Studbo och vann utlottningen av en månadshyra. Kvartersvärd Ian Pearson gratulerar.

Studenter är nöjda med Mimer

61 procent svarade på enkäten. Resultatet visade att studenterna totalt sett är nöjda med sitt boende. NKI (Nöjd Kund Index) uppgår till 77 på skalan 0–100, vilket är ett bra resultat som ligger över genomsnittet i undersökningen där 17 bostadsföretag ingått. Enkäten visade också att Mimer har ett mycket bra rykte bland studenterna.

De kvalitetsfaktorer som får högst betyg av hyresgästerna är trygghet och kundvård. Trygghet ligger över genomsnittet för företagen i undersökningen. Lägst betyg ger studenterna till faktorer gällande tvättstugan där resultatet ligger på en lägre nivå än genomsnittet i mätningen. Därmed kommer Mimer lägga extra mycket fokus på just tvättstugorna framöver. Till sin hjälp i frågan finns bland annat de studentvärdar som jobbar i de olika studentboendena.

I samband med undersökningen lottade enkätföretaget ut en vinnare bland de som svarat. I år var det Tim Midlöv som vann en månadshyra. Tim flyttade från Karlskrona till Västerås 2015 och studerar just nu Kandidatprogram i Teknisk Matematik.

– Jag trivs bra här i kvarteret Gökärten. Det känns modernt och Mimer ger bra service. Det är nära till ICA och det tar bara fem minuter till MDH (Mälardalens Högskola) där jag pluggar, säger Tim.

I år var det första gången Mimer genomförde kundundersökningen Studbo till studenter. De blev även korade till Årets nykomling av Studentbostadsföretagen. Tanken är att fortsätta mäta varje år för att se attitydförändringar sedan tidigare mättillfällen, vilket är ett viktigt underlag för fortsatt utveckling av studenternas bostäder.

Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för de som äger, bygger och förvaltar studentbostäder i Sverige. Nöjd Studbo är en årlig kundundersökning bland landets studentbostadsföretag och genomförs av CMA Research i samarbete med Studentbostadsföretagen. 17 bostadsföretag och 2 förmedlarorganisationer deltog i årets mätning.