Vad tycker bäckbyborna om Mimers satsning på 280 nya bostäder?

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2018 14:27 CET

Tillsammans är ett ledord för BoKlok, Ikano Bostad, Mimer och Västerås stad i utvecklingen av Bäckby centrum.

I torsdags invigdes satsningen på Bäckby centrum i Västerås och utställningen som visar detaljplanen för området. En gemensam satsning av BoKlok, Ikano Bostad, Mimer och Västerås stad.

Lördag 13 januari kommer Bostads AB Mimer att finnas i Bäckby centrum för att berätta om Mimers projekt för att utveckla Bäckby. Kvarteret Välljärnet med 160 bostäder är redan igång och nu planerar Mimer att bygga drygt 120 nya hem i centrum. En satsning på totalt ca 280 bostäder, nya affärslokaler och insatser för att öka sysselsättning, trygghet och sammanhållning i stadsdelen.

Därför finns Mimer på plats för att prata om projektet och lyssna på vad bäckbyborna tycker.
Välkommen att besöka utställningen om Bäckby centrum och Mimers engagemang i stadsdelen.
Plats: Bäckby centrum
Tid: Lördag 13 januari, kl 11.00 öppnas utställningen.

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.