MinAffärsTV lanserar integrerat kösystem för mindre butiker

MinAffärsTV som är en snabbväxande helhetsleverantör inom digital skyltning har inlett ett samarbete med Qmatic som är världens största leverantör inom Customer Flow Management innehållande bl.a. system för köhantering och besöksräkning. Samarbetet som är riktat mot mindre butiker innebär att Qmatics kösystem nu fungar tillsammans med MinAffärsTVs system för digital skyltning.

Det huvudsakliga syftet är att kunna erbjuda den mindre butikskunden en ekonomiskt hållbar lösning för köhantering och digital skyltning och som samtidigt är skalbar. Butiken får också tillgång till MinAffärsTVs tjänster såsom Digital Väggtidning och Reklambytet, som MinAffärstTV idag är ensamma på marknaden om att erbjuda. Dessa tjänster gör det möjligt för butiken att kostnadseffektivt kunna dra nytta av digital skyltning, få en utökad reklamexponering och samtidigt stärka samarbetet mellan butiker på en ort för att på så sätt öka intäkterna. Samarbetet innebär också att de kunder som använder Qmatic idag kan ta del av MinAffärsTVs tjänster.

Sven-Olof Husmark, VD på QMatic Sverige AB berättar: -Vi tycker MinAffärsTV har ett spännande upplägg riktat till de mindre butikerna och för oss som den ledande kösystemsleverantören är det viktigt att lyssna på slutkundens krav och preferenser gällande digital skyltning och på ett effektivt sätt nå ut till en bred målgrupp och att samarbeta med partners som tillför värde för kunden. Nu kan alla som valt MinAffärsTV komplettera sin digitala skyltlösning med ett modernt kösystem att växa i.

Qmatic finns i mer än 110 länder har mer än 50 000 installationer över hela världen. Samarbetet avser i första hand mindre företag på den svenska marknaden.

För ytterligare information kontakta:

MinAffärsTV AB: Fredrik Jahn, VD, +46 (0)320-18430, fredrik.jahn@minaffarstv.se

QMatic Sverige AB: Sven-Olof Husmark, VD, +46 (0)31-7564600, sven-olof.husmark@qmatic.com

• Media, kommunikation

• digital signage
  • digital väggtidning
  • digitala skyltar
  • reklambytet
  • qmatic
  • kötv
  • kö-tv

Om MinAffärsTV

MinAffärsTV AB är ett snabbväxande företag som tillhandahåller digitala väggtidningar vilket är en affärsmodell där lokala aktörer kan byta reklam med varandra och visa den på i första hand digitala skyltar, men även på hemsidor och andra E-media. MinAffärsTV tillhandahåller en helhetslösning med digitala skyltar, egenutvecklad mjukvara, support, utbildning och affärskoncept för hantering av mediaytan till detaljhandel såväl som offentliga organisationer. Under 2010 har omsättningen 6-dubblats och i december fanns >500 kunder i väggtidningar över Sverige. Vårt huvudkontor finns i Kinna utanför Göteborg. Bland våra kunder märks bl a ICA, Länsförsäkringar, PEAB och Bolist. För ytterligare information besök vår hemsida på www.minaffarstv.se.

Fredrik Jahn

Presskontakt VD 0320-18430