Dags för ytterligare fyra bolag att lämna Minc/Incubator

Efter två år det dags för IMGhouse, Minus10, Saplo och Sintech att göra exit från Mincs inkubatorprogram.

Plats: Minc, Anckargripsgatan 3 Malmö Tid: 15.00-17.00 fredagen den 26 november

Pehr Andersson, Näringslivsdirektör, Malmö Stad tackar av företagen tillsammans med Bodil Rosvall Jönsson, VD Minc.

Bolagen som tackas av och lämnar inkubatorprogrammet är:

IMGhouse Grundare: Silvia Man

IMGhouse är den mänskliga bildbyrån på webben. Istället för att koppla ord mot sökmotor så kopplar IMGhouse person mot person. Bildköpare får möjlighet att ta del av fotografers kreativitet och nytänkande genom en helt ny bildmäklartjänst.

– Att lansera en tjänst som kräver ett nytt beteende är en stor utmaning. När jag blev utnämnd till en av Sveriges hetaste webbentreprenörer 2010 kändes det som en belöning. Mitt råd till andra entreprenörer: Allt behöver inte vara perfekt, bara kör på! www.imghouse.se

Minus tioGrundare: Olle Wingård och Ingrid Svensson

Minus tio producerar möbler för offentlig miljö och utgår alltid från en stark idé som tar sig olika materiella uttryck. Alla produkter tillverkas i Sverige men finns i dag till försäljning runt om i världen.

– Vår pall Audrey har fått mycket uppmärksamhet och sålt bra, det är nog det roligaste med de två första åren. Mest oväntat är vårt samarbete med Mats Theselius och att vårt nya bord Ester har utsetts av Wallpaper till en framtida klassiker. www.minustio.se

Sintech Communication Grundare: Henrik Lundblad, Anders Fridlund, Anders Tidbeck ochHenrik Antonsson

Sintech utvecklar nästa generations röst- och multimedia tjänster för mobila och stationära plattformar med fokus på kryptering och positionering.

- Vi köpte loss kod från vår fd arbetsgivare, som öppnade upp för olika möjligheter. Gillar man utmaningar är det ju detta man ska göra! Att starta i den här miljön har betytt mycket. Det är roligt att gå till jobbet när man träffar spännande människor som inspirerar, mot att sitta fyra utvecklare i en källare. www.sintech.se

Saplo Medgrundare:  Mattias Tyrberg, Sverker Sikström, Fredrik Hörte, Joakim Stenberg och Anders Hall

Saplo är ett textanalys bolag grundat på framstående forskning kring semantiska teknologier som hjälper dig att hitta den mest relevanta informationen på kortast möjlig tid. Saplo hjälper idag organisationer att utvinna och filtrera information gömd i stora textmassor

– Det har varit viktigt för oss att komma ut i världen och träffa intressanta människor, ta del av trender och omvärldsinformation under de här två första åren. Här på Minc har vi träffat många som tänker som vi, som vill nå ut internationellt och vi har stöttat varandra. saplo.com

• Nya produkter, tjänster

• entreprenörskap
  • innovationer
  • minc

Minc hjälper talangfulla entreprenörer att bygga livskraftiga bolag genom rådgivning, affärsutveckling och värdefulla kontakter i en dynamisk miljö anpassad för växande bolag i Malmö. Vi har tre olika verksamheter: Minc/Inkubator, Minc/Workspace och Minc/Meetings.