Mathias Söderlund ny affärsutvecklare på Minc

Mathias Söderlund, 37 år, är rekryterad till Minc som affärsutvecklare och börjar den 13 juni. Han grundade Kapacitet 1998 och Prime Systems 2003 och kommer senast från Ninetech.

Mathias har bakgrund som entreprenör inom IT-branschen och har de senaste fem åren arbetat som regionansvarig och affärsutvecklare med fokus på sälj och marknad inom Ninetech, det bolag som 2006 förvärvade Prime Systems. Mathias har varit delaktig i Ninetechs mycket positiva utveckling med en ökning av omsättningen från 29 MSEK till 130 MSEK på mindre än fem år, och har arbetat strategiskt och operativt i bolaget under denna period.

När Mathias Söderlund nu börjar som affärsutvecklare på Minc återvänder han till en välbekant miljö, eftersom han 2003 flyttade in på Minc/Incubator med Prime Systems och fick möjlighet att bygga upp sitt bolag i Mincs inkubatormiljö.

”När man bygger ett nytt företag är det lätt att man springer in i saker för fort, fattar förhastade beslut och prioriterar fel - något som kan bli dyrköpt i längden.  Att tänka strategiskt kan vara en utmaning för entreprenörer och där ser jag att inkubatorer och dess affärsutvecklare har en viktig och i vissa fall avgörande roll för ett företags utveckling och tillväxt.”

Mincs VD Bodil Rosvall Jönsson: ”Mathias kommer att kunna bidra med sin erfarenhet av att ha gjort resan själv som entreprenör, med alltifrån att starta, ta in kapital och utveckla sitt företag. Det är en kompetens som också kommer att stärka Mincs team.”

Mathias Söderlund: ”Jag har mycket erfarenhet från min resa att dela med mig av och ser otroligt mycket fram mot att få arbeta strategiskt med entreprenörer och få nya bolag att lyfta i Malmö.”

Mathias Söderlunds kontaktuppgifter blir från och demd den 13 juni: mathias@minc.se eller 0734 34 00 05

För mer information kontakta Mincs VD Bodil Rosvall Jönsson på 0734 34 00 06 eller bodil@minc.se

• rekrytering

• Malmö

Minc hjälper talangfulla entreprenörer att bygga livskraftiga bolag genom rådgivning, affärsutveckling och värdefulla kontakter i en dynamisk miljö anpassad för växande bolag i Malmö. Vi har tre olika verksamheter: Minc/Inkubator, Minc/Workspace och Minc/Meetings.