Minc hjälper E.ON att vässa sina innovationer

Förra året inleddes ett nytt samarbete mellan Minc och E.ON. Efter ett framgångsrikt år tecknar parterna nu ett nytt och fördjupat avtal för det kommande året.

Årets samarbete kick-startade i måndags med ett draknäste på Minc där E.ONs medarbetare pitchade sina skarpaste affärsmodeller från vårens interna idétävling.

Samarbetet mellan Minc och E.ON bygger på att parterna vill öka samverkan mellan entreprenörer och så kallade intraprenörer. Det är också ett sätt för E.ON att få möjlighet till extern kunnig feedback på sina projekt och idéer. För Mincbolagen betyder det mycket att det finns stora företag i nätverket som skulle kunna bli en potentiell partner i framtiden.

Samarbetet ingår i ett av E.ON:s initiativ för öppen innovation. E.ON arbetar aktivt med att uppfinna och utveckla med externa parter och Minc är en bra samarbetspartner för att stötta E.ON i detta arbete. Under året kommer Minc och E.ON att göra fler aktiviteter, bland annat kommer de att tillsammans anordna ett Minc/On, där man försöker lösa ett problem tillsammans med entreprenörer från inkubatorn, studenter, experter, intresserade medborgare m.fl. för att finna den bästa och mest innovativa lösningen på ett faktiskt problem.

Mårten Öbrink, VD Minc ”Samarbetet med E.ON visar att Minc-metoden, vårt sätt att arbeta med startups, går att applicera på alla typer av bolag. Vårt sätt att arbeta med innovation fungerar även på ett stort och välfungerande bolag som E.ON. Vi ser att ett fortsatt samarbete med E.ON gynnar mincbolagen på flera olika sätt.”

”Minc är vana att utveckla idéer till affärer med kunden i centrum och kan på ett bra sätt stötta oss med vårt innovationsarbete. Vår innovationsportfölj innehåller flera intressanta energilösningar och vårt fokus är att de ska ha stor kundnytta. I år kommer Minc även att vara en bra partner för oss i vårt arbete med öppen Innovation”, säger Johan Mörnstam, chef för Business Innovation på E.ON

Kontakt och mer information:

Mårten Öbrink, VD Minc  0734-34 00 01

Mattias Hennius, presschef E.ON 0705 – 19 18 92

• affärsutveckling
  • entreprenörskap
  • inkubator
  • innovationer
  • minc
  • e.on

Minc hjälper talangfulla entreprenörer att bygga livskraftiga bolag genom rådgivning, affärsutveckling och värdefulla kontakter i en dynamisk miljö anpassad för växande bolag i Malmö. Vi har tre olika verksamheter: Minc/Inkubator, Minc/Workspace och Minc/Meetings.