Möt Alexander Osterwalder

Onsdag den 25 majarrangerar Minc tillsammans med Malmö högskola, Malmö stad, Mobile Heights Business Center och Teknopol en kväll där det finns möjlighet att lyssna på affärsmodells gurun Alexander Osterwald.

Lär dig hur du på ett pragmatiskt sätt kan mappa, analysera, designa och utveckla din affärsmodell och lyfta affärerna till nya höjder. På ett visuellt, lekfullt och engagerat sätt introduceras du till olika affärsmodeller och case som gör att du kan ta de första stegen för att själv modellera, förstå och visualisera olika affärsmöjligheter. Osterwalders metod används i dag i olika industrier runt om i världen som tex Ericsson, Capgemini, Telenor och många fler, men fungerar lika bra i mindre bolag och för start-ups." Läs mer på www.alexosterwalder.com

Du får även träffa det svenska bolaget Peepoople, som har tagit tag i ett av världsproblemen - brist på toaletter. Vi intervjuar grundaren och VD'n Karin Ruiz och får höra hur de har byggt upp sin verksamhet och affärsmodell. Läs mer på www.peepoople.com

Program:

16.00-17.00 Förmingel/registrering.

17.00-18.30 Inspirationsföreläsning Alexander Osterwalder

18.30-19.00 Intervju - Karin Ruiz, Peepoople

19.00-21.00 Eftermingel på Minc. Möjlighet att få laborera med affärsmodeller, mingla eller eftersnacka.

Plats: Hörsalen Orkanen på Malmö högskola

För mer information samt anmälan kontakta Petra Birkhofer: petra@minc.se

• kommunikation

• Malmö

Minc hjälper talangfulla entreprenörer att bygga livskraftiga bolag genom rådgivning, affärsutveckling och värdefulla kontakter i en dynamisk miljö anpassad för växande bolag i Malmö. Vi har tre olika verksamheter: Minc/Inkubator, Minc/Workspace och Minc/Meetings.