Mind satsar på medmänskliga samtal som julgåva

Minds 200 volontärer ger av sin tid, och av sig själva, två gånger i månaden. Nu ber Mind om hjälp för att kunna fortsätta bygga upp Självmordslinjen och att fortsätta stödja människor som mår dåligt. För 190 kronor erbjuds ett medmänskligt samtal att ge bort i julklapp.

För 190 kronor ingår en timmes chatt eller telefonsamtal med en utbildad volontär till någon av Minds stödlinjer; Självmordslinjen, Äldretelefonen och Föräldratelefonen.

Bara under första månaden efter att Självmordslinjen öppnat, tog Mind emot och behandlade 1 700 samtal och chattar. Men många fler försöker komma fram.

För att ge ett medmänskligt samtal, sms.a MIND190 till 72980
eller swisha 190 kronor till 1239008533

För gåvobevis, mejla till givarservice@mind.se

Läs mer här

Självmordslinjen är den första suicidpreventiva stödlinjen i Sverige, som har öppet dygnet runt. Till Självmordslinjen kan människor som mår psykiskt dåligt och har tankar på självmord, ringa, chatta eller mejla anonymt till Minds volontärer dygnet runt, alla dagar. Det är engagerade personer som är utbildade i hur man möter frågor om självmord och självmordsnära personer.
Tel 90101. Chatt mind.se

• Hälsoorganisationer

• självmordslinjen
  • äldretelefonen
  • föräldratelefonen
  • insamling

Mind är en ideell organisation som arbetar för ett samhälle som uppmärksammar och aktivt motverkar psykisk ohälsa. Där personer med psykisk ohälsa blir respekterade och får det stöd de behöver.

Vi driver stödverksamheter för personer med psykisk ohälsa, vi sprider kunskap och bildar opinion. Se mind.se