Mindjet lanserar Connect SP för SharePoint

- Ny mjukvara för collaborative work management förbättrar funktionaliteten i Microsoft SharePoint för 125 miljoner användare

Mindjet, leverantör av samarbetsprogram och verktyg för att visualisera och kommunicera idéer och information, lanserar Mindjet Connect SP, en mjukvara som tillför kraftfulla visualiseringsfunktioner och mer intuitiva dokumenthanterings­möjligheter till företagsinstallationer av Microsoft SharePoint.

SharePoint har 125 miljoner användare och används för samverkan och dokumenthantering innanför företagets brandväggar av 78 procent av företagen på Fortune-500-listan över USA:s största företag. Genom åren har SharePoint blivit förstavalet för datalagring och som samlingsplats för gemensamma filer i stora organisationer över hela världen.

Trots detta har rapporter från branschanalytiker visat att vissa användare tycker att SharePoint är svårhanterat, vilket leder till att det används mindre. Enligt en färsk rapport från Forrester Research uppger 37 procent av IT-köparna att SharePoint har anammats i mindre utsträckning än förväntat i deras organisationer.

-       Efter stora investeringar i SharePoint-installationer får IT-chefer och CIO:er ofta i uppgift att se till att SharePoint verkligen används och ger valuta för teknikinvesteringen, säger Blaine Mathieu, produktansvarig på Mindjet. Det är för att tillgodose detta behov som vi på Mindjet kommer in.

Mindjet Connect SP gör det lättare för medarbetare att dela idéer i stora företags­övergripande projekt, eftersom de kan hitta information i SharePoint snabbare och samverka direkt i SharePoint-miljön tack vare ett mer intuitivt visuellt gränssnitt.

-       Connect SP visar informationen på ett visuellt sätt så att teammedlemmar lättare kan förstå och ställa sig förhålla sig gemensamt till kritiska frågor och planer. Mjukvaran förväntas öka användningen av SharePoint, vilket hjälper IT-avdelningar att undvika kostsamma strategier för att för att byta ut underliggande system, fortsätter Blaine Mathieu.

-       Dagens lansering från Mindjet är goda nyheter för Microsoft och borde bidra till att öka kundnöjdheten, säger Kathleen Reidy, hos branschanalytikern 451 Group. Många olika företag fortsätter att införa och använda SharePoint, men hur bekväma slutanvändarna känner sig med att utnyttja plattformen handlar mycket om hur lätt det är att hitta information och samverka med andra. Verktyg, som Mindjet Connect SP, som kompletterar SharePoint på dessa områden kan hjälpa företag och IT-avdelningar att möta sina mål.

Mindjet Connect SP finns tillgänglig nu. Besök Mindjets webbplats eller Mindjets blogg för mer information.

Ytterligare material:

För mer information, kontakta:
Nicola Frazer-Reid, Marketing & PR Manager
Mindjet
Tel: +44 (0)20 8231 7623
nicola.frazer-reid@mindjet.com

Malin Westlund, presskontakt
JustPR
malin.westlund@justpr.se

• informationsmapping
  • mindjet
  • mindmanager
  • mindmap
  • projektverktyg
  • samarbetsprogram
  • mindjet connect sp
  • microsoft sharepoint
  • collaborative work management

Om Mindjet
Två miljoner personer i både små bolag och stora Fortune 500-företag som använder Mindjet förstår att det leder till resultat att arbeta visuellt och i samverkan med andra. Vi satte standarden inom mindmapping och nu är vårt fokus att erbjuda lösningar för collaborative work management som dramatiskt förbättrar hur människor kan arbeta bättre tillsammans, framgångsrikt nå sina mål och bli mer produktiva.

Sjuttiotvå procent av företagen på Fortune 500-listan och fyrtiosju procent av Business Weeks 50 mest innovativa företag förlitar sig på Mindjet för att se hela bilden – låt oss visa hur. Läs mer om Mindjet på www.mindjet.com.