Lithells retar aptiten med egen Food Club

Korvproducenten Lithells har tillsammans med mediebyrån Mindshare tagit fram en strategi för rörligt content via nylanserade Food Club. Detta för att inspirera den svenska familjekocken.

En utmaning som Lithells vill anta är att få fler att upptäcka att korv är bra vardagsmat – och det genom inspirerande rörligt material som finns tillgängligt för alla när man vill.

MTG har tillsammans med Splay skapat Food Club – en YouTubekanal för och av engagerade och matälskande personer, bl a gastronomen Edward Blom.

Lithells content på Food Club ska vara lättsmält, informativt och tillgängligt närhelst den mycket digitala målgruppen söker inspiration.

”Att skapa relevant innehåll och distribuera på ett sätt som målgruppen önskar, känns som en ny god förutsättning för framgång” säger Lena Hjorth, General Manager på Atria Retail.

"Genom att omfamna dagens mediekonsumtion antar vi tillsammans utmaningen att engagera och skapa aptitretande möjligheter att ta till sig Lithells kommunikationsplattform 100% SMAK" säger Eva Bodecker Thunborg, kundansvarig för Lithells på Mindshare.

• Stockholm

Lithells ingår i Atriakoncernen som även äger varumärken som Lönneberga, Pastejköket, Onsala korv m.fl. Se mer på http://www.atria.se/sv/Press--media/Pressrum/ och http://www.lithells.se/.

Mindshare ingår i WPP plc och är en av världens största mediebyråer med 7 000 anställda på 116 kontor i 82 länder. Genom Adaptive Marketing bidrar Mindshare till tillväxt och ökad lönsamhet i kundernas affär. Mindshare Sverige har 63 anställda, varav 14 i Göteborg. Omsättningen för 2012 var ca en miljard SEK. På kundlistan finns bl. a AMF, SEB, Lufthansa, Nike, Stadium, Unilever, Volvo och Åhléns. Läs mer på http://www.mindshare.se