​TRESemmé i YouTube-format med Sveriges största influencers

Med insikten om hur het blowout-trenden är och inspirerade av Vogue-konceptet ”73 Questions” har TRESemmé skapat Blowout Chair, en engagerande hårvårdsaktivering riktad mot unga kvinnor med skönhetsintresse. Idén är framtagen av CUBE i samarbete med Mindshare.

En blowout är den senaste lyxiga trenden från USA, där självmedvetna kvinnor, vid speciella tillfällen, unnar sig ett salongsbesök för att få håret tvättat och snyggt fönat. Nu när flera blowout-salonger etablerat sig i Stockholm plockar TRESemmé upp trenden i sin senaste kampanj: Blow Out Chair by TRESemmé. I serien får du följa modeprofilen Rami Hanna besöka kändisfrisören och lead stylist för TRESemmé Marre Hitti. Med sig har han stjärnorna Janni Delér, Linda Hallberg, Lisa Ohlsson, Ida Warg och Victoria Törnegren som i varsitt avsnitt grillas av fansens frågor i heta stolen samtidigt som Marre Hitti gör en blowout.

- Slaget om hårvårdsprodukter sker ofta i hyllan. TRESemmé strävar efter att göra informativ och engagerande kommunikation för att påminna kvinnor om att det är ett trendigt hårvårdsvarumärke med produkter av professionell kvalitet. I Blowout Chair by TRESemmé har vi hittat ett relevant sammanhang och bokstavligen satt populära mode- och skönhetsprofiler i heta stolen. Det är personligt, underhållande och får en att vilja göra det lilla extra med sitt eget hår, säger Annika Mesimäki, Brand Manager på TRESemmé.

Fredrik Hermelin, Digitalstrateg för TRESemmé på Mindshare:

- Med Blowout Chair har TRESemmé skapat en plattform där intresset kring CUBEs influencers vävs ihop med produkterna i deras naturliga miljö. Stommen i kampanjen består av fem välproducerade klipp som sen på ett skräddarsytt sätt tas ut på en mängd olika plattformar; YouTube, TRESemmés och profilernas egna sociala kanaler, videobanners och PR. Om man är en modeintresserad kvinna ska man efter den här kampanjen se kopplingen mellan TRESemmé och professionell hårvård.

Team:

• Linda Larsson, Marketing Manager Personal Care, Unilever
  • Annika Mesimäki, Brand Manager TRESemmé, Unilever
  • Karim Walldén, Nordic PR Manager, Personal Care, Unilever
  • Emelie Briston, Solution Manager, Mindshare
  • Fredrik Hermelin, Digital Strategist, Mindshare
  • Lovisa Hagängen, Project Manager, CUBE
  • Cecilia Björck, Client Manager, CUBE
  • Olof Lindblom, Grundare & Business Director, CUBE

För mer information, vänligen kontakta:

• Olof Lindblom, Grundare & Business Director, CUBE, 076-174 28 25

• annika mesimäki