Äntligen är det dags att söka till höstens mentorskapsprogram!

MINE har under våren genomfört ett nytt mentorskapsprogram med inriktning ledarskap. Under våren har mentorer från Axis Communications, IKEA, MKB, HSB, Agito, Ikano Bank, MKB och PWC tagit del av en rad utbildningar. Maximilian Tropé har föreläst om hur man kan sätta ramar, tala om målsättning, samt hur man coachar sin adept i jobbsökandet.

Adepterna i programmet har även de tagit del av utbildningar hos Manpower, MIIP och PWC. Vi har haft workshops om svensk kultur, CV och pratat om målsättningar. Programmet har haft stor inverkan hos de adepter som deltagit och vi kan nu stolt konstatera, redan halvvägs i programmet, att många av adepterna har fått praktik och en andra är på god väg till anställning.

För mentorerna uttrycker många att de fått ett större perspektiv, lärt sig om sig själva och även utvecklats i sina professionella roller. Mentorskap och den coaching som ingår i relationen med adepten är till stor del en reell övning i ledarskap. Det ger verktyg och insikter om sig själv som ledare och coach som mentorerna sedan kan använda i privata och professionella liv.

Vi lanserar nu vårt andra program under 2018 som startar den 30:e augusti och pågår till diplomeringen i mitten av december. För höstprogrammet söker vi nu nya mentorer som vill utveckla sitt ledarskap.

Vi har redan idag många intresserade adepter, otroligt kompetenta utrikesfödda akademiker som är redo för arbetslivet. Ta chansen och bli en ledare som hänger med, ligger i framkant och är mångfaldssmart!

Läs gärna mer om vårt mentorprogram eller ta kontakt med projektledare Ivar Nilsson på ivar.nilsson@mine.se eller 070 886 50 17.

Kolla även Maximilians ledarskapsutveckling för mer information om .