Nyhet -

​Mentorskapsprogrammet 2018 startar den 1: a februari med Kick-off på Ikano bank

Med representanter från IKEA, Axis, PWC, Ikano bank, Agito, HSB och MKB sätter MINE igång med ett nytt mentorskapsprogram. Med fokus på ledarskap och inkludering ska mentorerna under våren ta del av utbildningar med Maximilian Tropé, Fadi Barakat, Charlotte Petersson och MINE.

Sverige och speciellt en stad som Malmö har en stor potential att blir ett föredöme när det kommer till inkludering på arbetsmarknaden, genom att våga vara nyfikna och öppna upp för möten kan vi stärka det skånska näringslivet och dess konkurrenskraft. Ett sätt att mötas och öppna upp verksamheten är att som anställd på ett företag engagera sig som mentor. Ett mentorskap innebär att man delar med sig av sina lärdomar från sitt arbete, bjuder in till nätverk och coachar en utrikesfödd i sin process att komma in i det svenska arbetslivet. Ett möte som ger åt båda håll, många av de tidigare mentorer som deltagit i våra program delger att de lärt sig otroligt mycket. Både om andra kulturer, om sig själva och sitt ledarskap.

Det har under hösten varit många adepter som sökt sig till programmet och vi har en mycket kompetent grupp med adepter som är redo att ge sig ut i arbetslivet.

Vi ser fram mot ett givande program med stort utbyte av erfarenheter!