Mentorskapsprogrammet våren 2019 är igång!

Ivar Nilsson, Projektledare för MINEs Mentorskapsprogram, kör igång sin fjärde omgång av en utvecklande, inspirerande och lärorik termin. Igår fick mentorerna och adepterna för vårens program chansen att träffa varandra och få en inblick i programmets upplägg. Erfarenheter från jordens alla hörn, från olika akademiska bakgrunder och från olika branscher utbyttes och kommer utbytas under fyra månaders tid, innan alla är klara för diplomering i juni.

Företagen som tar del av ett otroligt kompetensutbyte och utvecklas i mångfalds- och inkluderingsfrågor med en eller två mentorer i programmet i år är Dfind, E.ON., Malmö Universitet, PolyPeptide, IKEA, Boozt, Rosengårds Fastigheter, Axis Communications, PWC, Aspekta och Folkuniversitetet. Vi ser fram emot en härlig termin!

MINEs Mentorskapsprogram "Be a friend of MINE" har pågott med strålande resultat sedan 2007 och i dagens tappning sedan hösten 2016.

Följ hela programmet med blogginlägg, nyheter och bilder på MINEs sociala medier FacebookLinkedInTwitterHemsidan och MyNewsdesk

• mentorskap