8:e december delar MINE ut utmärkelsen årets mångfaldssmarta företag 2016

I 13 år har vi på MINE arbetat tillsammans med er, våra medlemmar, för ökad mångfald och inkludering i arbetslivet. För att uppmärksamma de företag och organisationer som aktivt och strategiskt arbetar med att koppla mångfaldssatsningarna till organisationens övergripande utvecklingsarbete delar MINE varje år ut utmärkelsen Årets mångfaldssmarta företag/organisation.

Utmärkelsen delas ut den 8:e december mellan 16.00-18.30 på World Trade Center, Jungmansgatan 12 i Malmö. Bedömningen görs utifrån en organisationsteoretisk modell för Kulturell Intelligens (CQ) som grundar sig på följande fyra kriterier: Drivkrafter, Kunskap, Strategier och Handling.

Juryn som gör bedömningen utifrån ovannämnda kriterier består av följande personer:

Amela Hodzic, Regionråd med ansvar för upphandling, Region Skåne

Ebba Fåhraeus, CEO Lund Life Science Incubator

Fredrik Krüeger,MINE:s styrelseordförande, Stabschef Ikano Bank

Maja Mutsson, Regionansvarig Working for Change

Thomas Frostberg, Ek. krönikör Sydsvenskan

Tina Rudin Kaikonnen, VD COURE

Lycka till, till alla företag och organisationer som nominerade sig! TACK för att ni jobbar för ökad mångfald och inkludering i arbetslivet!

Med vänliga hälsningar,

Fredrik Krüeger, MINE:s styrelseordförande med personalen på MINE.

• hållbarhetsredovisningar
  • mine

MINE är en ideell medlemsförening som jobbar för ökad mångfald inom arbetslivet. För med större mångfald följer såväl ekonomisk tillväxt som verksamhetsutveckling. Detta är något som många verksamheter är medvetna om. Hur det rent praktiskt går att utveckla en integrerad organisation är däremot inte alltid lika enkelt. Därför finns MINE.