Decembermingel med mångfaldsforskare

I samband med släppet av den nya boken ”Vitt skilda möjligheter – makt, normer och arbetsplatskultur” anordnar föreningen MINE ett eftermiddagsmingel den 5 december i Malmö. Forskaren Fredrik Bondestam, verksam vid Uppsala universitet och Karolinska institutet, gästar och kommer att föreläsa om mångfald kopplat till affärsnytta.

”Allt är som vanligt och inget är sig likt – om vita arbetsplatsers impotens” är titeln på Fredrik Bondestams föredrag den 5 december. Han är den avslutande talaren på eftermiddagens program. Utöver detta kommer bland annat Ylva Werlinder från Tema Likabehandling att berätta om temagruppens verksamhet och om betydelsen av att arbeta normkritiskt med mångfaldsfrågor.

Program:

15.00–15.30
Mingel och mångfaldsbingo

15.30–15.50
”Vitt skilda möjligheter – Makt, normer och arbetsplatskultur”
MINE släpper sin alldeles nya bok!

15.50–16.20
Normkritiskt mångfaldsarbete
Ylva Werlinder från Tema Likabehandling berättar om deras verksamhet, och om vikten av att arbeta normkritiskt.

16.30–17.30
”Allt är som vanligt och inget är sig likt – om vita arbetsplatsers impotens”
Forskaren Fredrik Bondestam, verksam vid Uppsala universitet och Karolinska institutet, talar om affärsnytta och mångfald.

Onsdagen den 5 december.
15.00-18.00.
Hos PwC på Anna Lindhs plats 4 i Malmö.

För ytterligare information:
Maria Chowdhury
Verksamhetsansvarig MINE
maria.chowdhury@mine.se

• arbetsmarknad

MINE är en ideell förening som är skapad av arbetsgivare – för arbetsgivare. Mentorsprogram, utbildningar och föreläsningar är några av de tjänster som vi erbjuder i vårt arbete för att öka förståelsen för vinsterna med mångfald. Bland våra medlemmar finns företag som IKEA, SEB och Folksam representerade.