MINE välkomnar sex nya medlemmar

En tillströmning av nya medlemmar sker just nu till föreningen MINE - Etnisk mångfald i näringslivet. Hela sex verksamheter inom privat, offentlig och ideell sektor har på kort tid ansökt om och beviljats medlemskap i MINE.

Ernst & YoungHardford ABVoB SydSofielunds Folkets husEslöv kommun och Landskrona kommun. Det är namnen på de sex senaste verksamheter som – genom att ansluta till MINE – väljer att ta ställning för etnisk mångfald på svenska arbetsplatser. I och med tillökningen har MINE i dag har 49 medlemmar.

• arbetsmarknad

MINE är en ideell förening som är skapad av arbetsgivare – för arbetsgivare. MINE verkar för att genom opinionsbildning och praktiska metoder öka förståelsen för vinsterna med mångfald. Mentorprogram, rekryteringsguider, utbildningar och seminarier är några av de tjänster som MINE erbjuder sina medlemmar. Bland de närmare 50 medlemmarna finns företag som IKEA, E.ON, Skanska och Folksam representerade.