Stort grattis Stena Fastigheter till utmärkelsen årets mångfaldssmarta företag 2016!

I år, 2016, har en oberoende jury arbetat med att ta fram finalisterna och slutligen en vinnare från alla de nomineringar som inkommit. Vi vill tacka alla företag och organisationer som varit delaktiga i arbetet. Och ett stort grattis till finalisterna IKF och Martin & Servera och extra stort GRATTIS till Stena Fastigheter som blev årets vinnare!

Utmärkelsen delades ut av MINE men bedömningen gjordes av en oberoende jury som bestog av följande personer:

Amela Hodzic, Regionråd Region Skåne

Ebba Fåhraeus, CEO SmileIncubator AB

Fredrik Krüeger, MINE:s styrelseordförande, Stabschef Ikano Bank

Maja Mutsson, Regionansvarig Working for Change

Thomas Frostberg, Ek. krönikör Sydsvenskan

Tina Rudin Kaikonnen, VD COURE

Motiveringen till utmärkelsen lyder enligt följande: "Årets mångfaldssmarta företag arbetar långsiktigt för det samhälle och den närmiljö de verkar i. Genom innovativa arbetsmetoder, ett målstyrt mångfaldsarbete och konkreta satsningar på utbildningar har de lyckats att skapa engagemang och delaktighet inom sin egen organisation. De arbetar dessutom aktivt för att skapa sysselsättning för de individer som har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden. Årets vinnare har förstått hur mångfaldsberget ska förflyttas, sten för sten".

Ännu en gång grattis till Stena Fastigheter, fortsätt ert fantastiska mångfaldsarbete!

Fredrik Krüeger, MINEs styrelseördförande med personalen på MINE

MINE är en ideell medlemsförening som jobbar för ökad mångfald inom arbetslivet. För med större mångfald följer såväl ekonomisk tillväxt som verksamhetsutveckling. Detta är något som många verksamheter är medvetna om. Hur det rent praktiskt går att utveckla en integrerad organisation är däremot inte alltid lika enkelt. Därför finns MINE.