Succé på Mitel Customer Experience Days, #MCED15

Den 5 och 6 maj arrangerade Mitel sina återkommande kunddagar - Mitel Customer Experience Days - MCED15. I år på Karlstads stora kongresscentrum, Karlstad CCC - och det var tur det. Aldrig har så många kunder fått uppleva så mycket.

De flesta kunderna kom till Karlstad redan dagen innan Mitel Customer Experience Days, MCED15. För dessa ordnade vi ett mingel på Scandic Karlstad City. MCED15 slog upp portarna på tisdagsförmiddagen. Det var inte bara rekord i antalet kunder utan MCED hade i år också attraherat så många utställare att vi redan i mitten av januari var tvungna att stänga anmälan för dem.

Claes Kolare, VD för Mitel i Sverige öppningstalade och lämnade sedan över till Mitels President & CEO, Rich McBee, som presenterade hur Mitels svenska kunder kommer att kunna utvecklas med Mitels nuvarande och framtida erbjudanden. En del av McBees framträdande kretsade också kring Mitels köp av Mavenir.
Dagarna fortsatte med närmare 40 olika seminariepass med tre olika spår att välja på; inriktning mot beslutsfattare, användare samt tekniskt intresserade. De områden som behandlades var den underliggande telefonväxeln med de olika terminalerna, samarbetslösningar och kontaktcenter.
Första dagen avslutades med en trevlig middag med musikunderhållning av Värmlands stolthet, Brooken Door.

Onsdagen inleddes med skönsång av en barnkör och sedan fick vi alla fick lyssna på hur man kan må bättre om man balanserar sin interna projektledare med sin indian - Ho hoo! Klas Hallberg tog oss med på resan om hur man kan hedra mysteriet – ett uppskattat pass som gav en hel del tankeställare.

Onsdagen fortsatte med presentationer från Mitel, våra partners samt ett par kunder och några av passen vi verkligen vill lyfta fram är:

• Sundsvalls kommun som berättade om hur de har effektiviserar för sina besökare. Med hjälp av anpassningar i Mitel CMG Visit och med Mitel CMG BluStar Web har de skapat ett system för att hantera både förbokade och obokade besök till Kommunhuset med ett praktiskt kösystem.
  • Konsum Värmland och deras stora telefoniprojekt. De berättade om de strategiska besluten bakom val av helhetslösning för att kunna hantera telefonin för alla Värmlands Konsumbutiker, en lösning där man bland annat valt att lösa mobiliteten i butikerna med hjälp av SIP-DECT. De delade öppet med sig av erfarenheter från telefoniprojektet både kring lyckad planering och lärdomar om vad som kunde ha gjorts annorlunda.
  • Språkservice som har utvecklar sin verksamhet med ett multimedialt kontaktcenter med video via Skype. Språkservice har gått från en väldigt enkel ACD-lösning till att successivt arbeta i en maxad multimedial lösning, baserad på Mitel Solidus eCare med smarta integrationer för bl a video och integrerat med kunddatabasen för att få ett helt automatiskt faktureringsflöde.
  • Uppsala Universitet som blev Svenska mästare i telefoni 2014 berättade hur en central funktion nått ut i en till stor grad autonom organisation, och idag upplevs som ett värde och tillgång för anställda, studenter såväl som inringande.

Vi tackar alla besökare som bidrog till succén och börjar redan nu ladda inför Mitel Customer Experience Days 2016!

Lyssna på vad några av besökarna på Mitel Customer Experience Days 2015 tyckte om de två dagarna

Robert Stahre

Presskontakt Affärsutvecklingschef 08-568 670 59