HC3800 – TOPPTESTAD OCH PRISVÄRD HEMMABIOPROJEKTOR FRÅN MITSUBISHI ELECTRIC

HC3800 – TOPPTESTAD OCH PRISVÄRD HEMMABIOPROJEKTOR FRÅN MITSUBISHI ELECTRIC

Se blu-ray material i naturlig upplösning
Hemmabioprojektor HC3800 från Mitsubishi Electric har blivit testad med mycket goda vitsord, både i Sverige och utomlands. HC3800 är en DLP-projektor med 1080p upplösning som gör att du kan se tv-sändningar i HD samt blu-ray material utan att bilden komprimeras. Ljusstyrkan på max 1300 ansi lumen innebär att du inte behöver mörklägga rummet i samma grad som med många andra hemmabioprojektorer.

Lågt fläktljud
HC3800 har en ljudnivå på 26 dB i lågläge som gör att du slipper bli störd av bakgrundsljud från projektorn.

Lång brinntid på lampan
Lampans livslängd i HC3800 är upp till 5000 timmar i lågläge. Med det erbjuder Mitsubishi Electric en av de absolut längsta brinntiderna på marknaden.

Optik med glaslinser
HC3800 är försedd med en HD-optik där alla linser är helt i glas. Optiken består av totalt 14 glaslinser monterade i 4 kluster som ger perfekt fokus i bilden. Optiken erbjuder också 1.5x zoom vilket gör det enkelt att få rätt bildstorlek på duken.

Bättre kontrast
HC3800 har ett DMD chip med +/-12 graders lutning på speglarna mot tidigare +/-10 grader. Den större vinkeln reducerar läckande ljus, ger högre kontrast och ett större djup i bilden. Kontrasten i HC3800 ligger på 4000:1.

Snabbare signalbehandling
HC3800 är försedd med en 10-bitars DDP3021 drivkrets till DMD-chipet. Den snabba signalbehandlingen ger en närmare 4 gånger så stor gradering jämfört med en 8-bitars drivkrets. Det gör att du får en jämnare toning i bilden, speciellt i mörka partier.

Separat färgjustering
HC3800 ger dig möjlighet att justera färgerna röd, grön, blå, cyan, magenta och gul separat. Du justerar då mättnad och färgnyans per färg utan att påverka färgbalansen i hela färgspektret. Det ger mer korrekt återgivna färger.

6-segments färghjul
Färghjulet i HC3800 är uppdelat i 6 segment där färgerna röd, grön och blå ligger i sekvens två gånger. De dubbla färgfälten i kombination med 4 gångers hastighet ger en jämnare färgåtergivning.

Rörlig bild med 48 bilder/sekund
Normalt motsvarar rörlig bild 24 bilder/sekund medan projektorn kopplad via 24P återger rörlig bild med 48 bilder/sekund. Genom att ansluta blu-ray spelaren direkt till 24P ingången återges bilden i ett mjukt flöde och med detaljer som speglar originalet.

2.35:1 anamorfisk lins kompatibel
Projektorn har en funktion som gör att du kan använda HC3800 med en anamorfisk lins för att visa 2.35:1 format, så kallad cinema-scope. Funktionen gör det möjligt att expandera bilden. Du slipper då få svart över och under bilden som du får utan den anamorfiska linsen. Alternativt visar projektorn vanligt 16:9 format utan expandering då anamorfiska linsen är monterad.

HDMI 1.3 ingång
HC3800 är försedd med en ingång för HDMI 1.3. Genom HDMI ingången kan man processa bilder från 10- och 12-bitars videosignal utöver den traditionella 8-bitarssignalen. Version 1.3 som HC3800 är försedd med klarar även 16-bitars signal. Med källan kopplad via HDMI får du förbättrad återgivning av rörlig bild.

Övriga funktioner

• Trigger utgång – för att koppla en motorstyrd duk till projektorn
  • Bakbelyst fjärrkontroll – du ser vad du gör utan att behöva tända lampan
  • BrilliantColor™ – en färgförbättringsteknik som ger intensivare färger